تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

نخستین دوسالانه فیلم‌های یوتیوب در گوگنهایم

موزه گوگنهایم در نیویورک نخستین دوسالانه فیلم‌های یوتیوب را برگزار کرد. هیأت داوران در روز جمعه، سی‌ام مهرماه، ۲۵ فیلم از برترین ویدیوهای یوتیوب را برگزید.

به گزارش گاردین هیأت دواران نخستین دوسالانه فیلم‌های یوتیوب متشکل از ۱۱هنرمند سرشناس جهان است. شیرین نشاط، هنرمند پرآوازه ایرانی، لوری اندرسون، هنرمندی که به خاطر پرفومانس‌هایش از شهرت جهانی برخوردار است، دارن آرنوفسکی، کارگردان سینمای هالیوود و تاکاشی موراکامی، هنرمند پاپ ژاپنی از داوران نخستین دوسالانه فیلم‌های یوتیوب بودند.


۲۵ فیلم برتر برگزیده شده در نخستین دوسالانه فیلم‌های یوتیوب، در موزه معروف گوگنهایم در نیویورک و شعبه‌های آن در برلین و ونیز به نمایش گذاشته شدند. این ویدیوها را همچنین می‌توان در سایت یوتیوب تماشا کرد. این نخستین بار است که به هنر مردمی و غیررسمی در اینترنت به این شکل بها داده می‌شود و آثاری از هنرمندان گمنام مانند آثار هنری والا در یکی از مهم‌ترین موزه‌های جهان به نمایش گذاشته می‌شود.

شیرین نشاط، هنرمند پرآوازه ایرانی از داوران نخستین بی‌نیال فیلم‌های یوتیوب بود.

به گزارش خبرگزاری آلمان، نانسی اسپکتور، رئیس هیأت داوران و مدیر نخستین دوسالانه فیلم‌های یوتیوب اعلام کرد که ۲۵ ویدیوی برتری که داوران برگزیدند از هر نظر نمایانگر ویدیوهایی هستند که در یوتیوب، هر روز توسط کاربران از سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شوند.

در یوتیوب هر روز بیش از ۶۵ هزار ویدیوی تازه بارگذاری و در معرض دید همگان قرار داده می‌شود.

برگزارکنندگان جشنواره نخستین دوسالانه فیلم‌های یوتیوب با فراخوانی از همه کاربران اینترنت در سراسر جهان دعوت کردند که ویدیوهایی را که در یوتیوب قرار داده‌اند، در این مسابقه شرکت دهند.

در این فراخوان به همگانی شدن فیلم‌های ویدیویی در عصر ارتباطات و به قدرت و نفوذ روزافزون رسانه‌های اینترنتی اشاره شده است.

یوتیوب یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در اینترنت است که در فوریه ۲۰۰۵ تأسیس شد. دفتر مرکزی یوتیوب در کالیفرنیا قرار دارد. کاربران از سراسر جهان، هر روز بیش از ۱۰۰ میلیون فیلم ویدیویی را در یوتیوب تماشا می‌کنند. شرکت گوگل در سال ۲۰۰۶ یوتیوب را به مبلغ ۱.۶۵ میلیارد دلار خریداری کرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)