تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

جیمز کامرون «کلئوپاترا» را می‌سازد

جیمز کامرون، کارگردان سرشناس سینمای هالیوود در نظر دارد فیلمی درباره کلئوپاترا بسازد. تهیه‌کننده این فیلم احتمالاً کمپانی «سونی پیکچرز» خواهد بود.

به گزارش نیویورک تایمز، جیمز کامرون برای ساختن فیلمی بر اساس زندگی کلئوپاترا مذاکراتی با کمپانی «سونی پیکچرز» انجام داده اما این مذاکرات هنوز به عقد قرارداد نینجامیده است.


جیمز کمرون به ساختن فیلم‌های پرهزینه مانند «آواتار» شهرت دارد

این کارگردان ۵۳ ساله‌ سینمای هالیوود، آنجلینا جولی را برای بازی در نقش کلئوپاترا در نظر گرفته است. کامرون علاقمند است «کلئوپاترا» را به‌شکل سه بعدی تهیه کند و اگر قرارداد تولید این فیلم با کمپانی سونی پیکچرز به امضا برسد، کلئوپاترا باری دیگر در سال ۲۰۱۳ با بازی آنجلینا جولی به نمایش درخواهد آمد.

انتظار می‌رود جیمز کامرون که به ساختن فیلم‌های پرهزینه و عظیم شهرت دارد و تاکنون سه اسکار را از آن خود کرده است، با کلئوپاترا یک اثر ماندگار دیگر از خود به‌جای بگذارد.

کلئوپاترا و آنجلینا جولی، هر دو از زیباترین زنان دوران خود به‌شمار می‌آیند. با این‌حال خانم جولی فعلاً از دنیای کلئوپاترا فاصله دارد و در ساخت نخستین فیلمش به‌عنوان کارگردان با مشکلات زیادی در مجارستان روبرو شده است.

این کارگردان کانادایی با فیلم تایتانیک که ۱۳ سال پیش به نمایش درآمد، لئوناردو دی‌کاپریو و کیت وینسلت را به شهرت جهانی رساند.

کلئوپاترا، ملکه مصر باستان در سال ۵۱ قبل از میلاد مسیح بر مصر حکومت می‌کرد و زیباترین زن آن دوران به‌شمار می‌آمد. آنجلینا جولی هم که یکی از رسانه‌ای‌ترین بازیگران سینمای هالیوود است، مانند کلئوپاترا، از زیبایی کمال مطلوب زنانه برخوردار است و انتظار می‌رود که بتواند نقش کلئوپاترا را به‌خوبی ایفا کند.

پیش از این یوزف مانکویچ در سال ۱۹۶۳ بر اساس زندگی کلئوپاترا فیلمی به همین نام ساخت. در این فیلم الیزابت تایلور و ریچارد برتون بازی می‌کردند و کمپانی فاکس قرن بیستم که یکی از شش استودیو بزرگ و عمده فیلم‌سازی آمریکاست، تولیدکنندگی این فیلم را به‌عهده داشت.

این اثر حماسی که چهار اسکار را در آن زمان به‌خود اختصاص داد، نزدیک بود کمپانی فاکس قرن بیستم را به ورشکستگی بکشاند. الیزابت تایلور هنگام فیلم‌برداری بیمار شد و ساخت فیلم بیش از حد به درازا کشید.

در آن زمان تایلور و برتون با وجود آنکه هر دو متأهل بودند در حین فیلم‌برداری از پروژه کلئوپاترا عاشق هم شدند و این موضوع به یک حادثه رسانه‌ای و جنجالی تبدیل شد و حاشیه‌هایی برای این فیلم به‌وجود آورد.

آنجلینا جولی در حال حاضر از دنیای کلئوپاترا بسیار فاصله دارد. او در مجارستان مشغول ساختن نخستین فیلم سینمایی‌اش به‌عنوان کارگردان است و پس از آنکه پروانه ساخت او را لغو کردند، چندی پیش سرایدار مجارستانی یکی از لوکیشن‌های فیلم، سر او را کلاه گذاشت.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)