تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

پیوستن ده‌ها شورشی به دولت افغانستان

مقامات محلی ولايت قندوز در شمال شرق افغانستان می‌گويند در پی دو روز عمليات مشترک نيروهای امنيتی داخلی و بين‌المللی افزون بر کشته شدن چند شورشی، ۶۰ عضو مسلح گروه طالبان به دولت تسليم شده‌اند.

ولايت قندوز با تاجيکستان هم‌مرز است و دست‌کم طی دو سال گذشته شاهد افزايش فعاليت طالبان بوده است و شورشيان بارها علاوه بر حمله بر اهداف دولتی و خارجی در اين ولايت، کاروان‌های تدارکاتی ناتو را نيز هدف قرار داده‌اند.


ژنرال عبدالرحمان سيد خيلی، فرمانده پليس قندوز در يک نشست خبری در مرکز اين ولايت گفت که در اين عمليات سه عضو طالبان نيز کشته و سه شبه نظامی بازداشت شده‌اند.

به گفته وی اين عمليات در شماری از روستاهای تحت نفوذ طالبان در شهرک‌های علی‌آباد و چهاردره انجام گرفته بود.

«در اين عمليات سه عضو طالبان نيز کشته و سه شبه نظامی بازداشت شده‌اند»

فرمانده پليس قندوز افزود دولت مصمم است برای تأمين امنيت مناطق پاک‌سازی شده، نيروهای شبه نظامی را مستقر سازد.

همزمان با اين، ژنرال ژوزف بلاتز، سخنگوی نظاميان بين‌المللی در افغانستان، گفته است آن‌ها برای آوردن شورشيان به پای ميز مذاکره و صلح به فشار نظامی ادامه خواهند داد.

به گفته وی «عمليات نظامی برعليه شورشيان موثر بوده است و اکنون طالبان در تأمين اسلحه و مهمات جنگی مورد نياز خود دچار مشکل شده‌اند.»

ژنرال بلاتز با ابراز اميدواری نسبت به ادامه اين راهبرد افزود؛ «نيروهای بين‌المللی به تأمين امنيت و ثبات در افغانستان و برقراری صلح دراين کشور متعهد هستند و در همين راستا از برنامه‌های مصالحه دولت افغانستان با شورشيان حمايت می‌کنند.»

دولت افغانستان به تازگی شورای عالی صلح را ايجاد کرده است تا زمينه مصالحه با گروه‌های شورشی را فراهم سازد اما اين تلاش‌ها از سوی طالبان که عمده‌ترين گروه شورشی به‌شمار می‌روند به‌طور رسمی مورد پذيرش قرار نگرفته است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)