تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

فراخوان هفتمین دوره جایزه ادبی «واو»

جایزه ادبی «واو» از ناشران و نویسندگان دعوت کرد که آثارشان را به دبیرخانه این جایزه بفرستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جایزه‌ ادبی «واو» که به آثار ادبی متفاوت نظر دارد، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد هفتمین دوره این جایزه آغاز شده است و از نویسندگان و ناشران خواست که آثاری را که افریده یا منتشر کرده‌اند برای شرکت در این مسابقه ادبی به دبیرخانه جایزه «واو» ارسال دارند.


آثار متفاوت جایزه ادبی «واو»

فائزه شاکری، دبیر جایزه ادبی «واو» به خبرگزاری مهر اطلاع داد که در هفتمین دوره برگزاری این جایزه، نحوه داوری‌ تغییر کرده است. وی در این‌باره گفت: «در دوسال گذشته نویسندگانی از استان گیلان و خوزستان در مرحله اول یا دوم داوری، داوران این جایزه را یاری می‌کردند اما امسال قصد داریم تا مرحله اول داوری را تنها به نویسندگانی از استان فارس و بوشهر بسپاریم. بدین منظور در این مرحله از داوری هیچ‌یک از داوران قبلی این جایزه در این امر مشارکت نخواهند داشت.»
شاکری افزود: «داوری این مرحله از جایزه به سه داور شیرازی، یک داور از استان بوشهر و یک داور از شهر آباده سپرده خواهد شد.»

جایزه‌ ادبی «واو» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد هفتمین دوره این جایزه آغاز شده است و از نویسندگان و ناشران خواست که آثاری را که آفریده یا منتشر کرده‌اند به دبیرخانه جایزه «واو» ارسال دارند

در فراخوان این جایزه از نویسندگان و ناشران تقاضا شده است تا پنج نسخه از رمان‌های ایرانی خود را که برای نخستین بار در سال ۱۳۸۸منتشر شده، تا تاریخ ۱۵آبان ماه به نشانی صندوق پستی ۵۹۷-۱۹۵۸۵ ارسال کنند.
جایزه ادبی «واو» در اساسنامه‌ای که منتشر کرده است اعتقاد دارد که فقط ادبیاتی که از راه تجربه‌های خلاق پدید آمده باشد، می‌تواند ماندگار باشد. تأکید این جایزه بر نوآوری‌های ادبی است و قصد دارد از تجربه‌های متفاوت نویسندگان حمایت کند. جایزه‌ ادبی «واو» همچنین اعلام کرده است که بین نویسندگان دولتی و غیردولتی تفاوتی قائل نیست.

سال گذشته جایزه ادبی «واو» رمان «دره پنهان» نوشته محمد قراچه‌داغی را شایسته تقدیر دانست و از حسن کیائیان، مدیر نشر چشمه به‌عنوان ناشر آثار متفاوت تجلیل کرد.
این جایزه به‌طور سالانه برگزار می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با سلام
ممنون از خبر رسانی شما ، اما بهتر نیست در این موارد تنها به خود خبر اکتفا نکنید و آدرسی هم در اختیار خوانندگان خود قرار دهید ، در حقیقت این خبر دو گونه مخاطب دارد شما مخاطب نویسنده را در نظر نگرفتید.

-- saabzineh ، Oct 19, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)