تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

پروانه ساخت برای فیلم آنجلینا جولی

سرانجام برای نخستین فیلم آنجلینا جولی که در بوسنی فیلم‌برداری می‌شود، پروانه ساخت صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت فرهنگ بوسنی بالاخره پس از کشاکش‌های بسیار پروانه ساخت نخستین فیلم آنجلینا جولی، بازیگر سرشناس سینمای هالیوود، با موضوع یک رابطه عاشقانه بین یک زن مسلمان و یک مرد صربستانی را صادر کرد. در این فیلم مرد صربستانی به زن مسلمان در جریان جنگ‌های داخلی در سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵،تجاوز می‌کند، اما سپس به او دل می‌بازد.


وزارت فرهنگ بوسنی که هفته گذشته پروانه ساخت نخستین فیلم آنجلینا جولی را لغو کرده بود، بعد از مذاکرات تولیدکننده محلی فیلم، پروانه ساخت جدیدی صادر کرد. آنجلینا جولی اکنون می‌تواند به فیلم‌برداری از نماهای این فیلم ادامه دهد.

ادین سارکیچ، یکی از تولیدکنندگان محلی این فیلم به خبرگزاری آ ف پی گفت: «بالاخره می‌توانیم به فیلم‌برداری در محل‌های تعیین شده ادامه بدهیم و فیلم را رأس تاریخ مقرر آماده نمایش کنیم.»

به گفته ادین سارکیج، یکی از تولیدکنندگان این فیلم، ظاهراً فیلم‌برداری از نماهای نخستین فیلم آنجلینا جولی تا دهم نوامبر ادامه خواهد داشت.

در نخستین فیلم آنجلینا جولی، یک مرد صربستانی به یک زن مسلمان در جریان جنگ‌های داخلی در سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵تجاوز می‌کند، اما سپس به او دل می‌بازد

عنوان نخستین فیلم آنجلینا جولی هنوز مشخص نیست. هفته گذشته در پی گزارش‌هایی که درباره محتوای این فیلم و رابطه عاشقانه یک زن مسلمان تجاوزدیده با یک مرد مسیحی تجاوزگر در مطبوعات بوسنی منتشر شد، انجمن‌های حمایت از قربانیان خشونت در بوسنی خواهان لغو پروانه ساخت این فیلم شدند. پیامد این واقعه، وزارت فرهنگ بوسنی، پروانه ساخت نخستین فیلم آنجلینا جولی را لغو کرد. تولیدکنندگان محلی این فیلم اما اعلام کردند که داستان فیلم فقط یک رابطه عاشقانه ساده است و نسخه‌ای از فیلم‌نامه را برای بررسی مجدد به وزارت فرهنگ بوسنی تحویل دادند. جولی در آن زمان در گفت و گوهایی با رسانه‌ها خواهش کرده بود که پیش از نمایش عمومی فیلم درباره آن داوری نکنند.

فیلم‌برداری از این فیلم از اوایل مهر ماه در مجارستان آغاز شده است.

آنجلینا جولی یکی از رسانه‌ای‌ترین هنرمندان جهان است. بر اساس نتایج یک آمارگیری بیش از ۸۱ درصد آمریکایی‌ها با این ستاره سینما آشنایی دارند و ۳۱ درصد از ساکنان کره زمین او را می‌شناسند. مجله تایم در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ از آنجلینا جولی به‌عنوان یکی از ۱۰۰شخصیت بانفوذ جهان نام برد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)