تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
رئیس سازمان بسیج ایران:

«رهبران دنیا بی‌سواد و فاسد هستند»

سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین ایران، رهبران کشورها را «بی‌سواد، قاچاقچی، فاسد و کلاش» نامید.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، نقدی امروز در ديدار با برخی از دانشگاهيان و فرهنگيان تهران، اما رهبری در ایران را «دانشمند و مجتهد» خواند.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین علوم انسانی را که در دانشگاه‌های ایران تدریس می‌شود، «جعلی و وارداتی» نامید.

وی با بیان اینکه رشته‌های علوم انسانی غربی، علم نیستند، گفت: «متأسفانه در حال حاضر استادان و دانشجويان علوم انسانی ما سر كلاس‌های درس مطالب خود را با افرادی استناد می‌دهند كه مشخص نيست انديشه چنين افرادی تا چه اندازه با واقعيت جامعه ما انطباق دارد و می‌توان از آن بهره گرفت.»

مقامات ایران در یک سال گذشته خواهان تغییر در متحوای علوم انسانی بر اساس «مبانی اسلام» شده‌اند

مقامات ایران در یک سال گذشته خواهان تغییر در متحوای علوم انسانی بر اساس «مبانی اسلام» شده‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی نیز سال گذشته از تحصیل دو میلیون دانشجوی ایرانی در رشته‌های علوم انسانی انتقاد کرده بود.

شهریورماه گذشته نیز کامران دانشجو، وزیر علوم اعلام کرد که در محتوای رشته‌های مهم علوم انسانی «بر اساس مبانی اسلام» تغییراتی اعمال می‌شود.

دکتر سعیدی مدنی، نویسنده و جامعه‌شناس در آغاز سال تحصیلی جاری آموزشی در ایران درباره تغییر محتوای علوم انسانی به زمانه گفت: «فضای علمی دانشگاه‌ها در برابر چنین رویکردهایی به طور عمومی مقاومت می‌کند و قضاوت‌های مشخصی هم نسبت به این ادعاها دارد. در حال حاضر هم واحد درسی‌ای تحت عنوان روان‌شناسی یا جامعه‌شناسی اسلامی در دانشگاه‌ها وجود دارد که البته واحد اختیاری است و دانشجویان به طنز آن را روان‌شناسی عصر حجر یا جامعه‌شناسی عصر حجر می‌نامند.»

وی افزود: ‌«در مجموع به نظر من یک مقاومت جدی در سطح هیأت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان وجود دارد. آن‌ها با توجه به شناخت‌شان نسبت به روش تحلیل علمی، روش مطالعه‌‌ علمی و روش پژوهشی عملی که خوانده و یاد گرفته‌اند، تسلیم مجموعه‌ا‌ی از یافته‌ها نمی‌شوند که هیچ بنیان روش‌شناختی جدی و قابل دفاعی ندارد. طبیعتاً طرح اسلامی کردن علوم انسانی هم مثل طرح‌های قبلی محتوم به شکست خواهد بود.»

میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت نیز تیرماه گذشته در واکنش به اظهارات مقامات حکومت درباره تغییر محتوای علوم انسانی، این اقدامات را با عملکرد حکومت توتالیتر شوروی سابق مقایسه کرد و گفت: «سرنوشت و روش‌های اقتدارگرایان در سراسر جهان شبیه به هم است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

!!!..منظور او رهبران کشور هاي ج ا است ؟!

-- Sourna ، Oct 18, 2010

بله خوب رهبران مذکور تحصیلات تکمیلیشان را در دانشگاه امام علی و امام حسین و امام صادق و حوزه علمیه و غیره به جا نیاورده اند. به خصوص جناب اوباما که از دانشگاه درجه پنجمی هاروارد مدرک دکتری شان را در زمینه حقوق دریافت کرده اند.

-- امیر ، Oct 18, 2010

داستان دیگ وسه پایه .....

-- بدون نام ، Oct 19, 2010

خدای من!پس خودش چی؟!فاسد نیست و البته ادبیات لمپنی که دیگه عادی شده...

-- بدون نام ، Oct 19, 2010

ملاک این بیسواد، رهبران ایران است خوب حق داره چون چیزی بغیر از این ندیده

-- بدون نام ، Oct 19, 2010

aghaaye amir, barak obama yek genral artesh bodae ast. daer in jaa rooz-naamae haa chanin naweshtand. az sooye degaer heroin wae teryaak afghanistan zeer did khod amerikaaye ba e europa wae amrika ferestadae mi shawad.man dagaer chezi nae danam

in ra ham shama bae danid ,man ba aakhond haa ham-andish nistam dahae haa-ye pesh mi goftam haer moselman khodash bae nask/ketaab haa-ye kishi dast-rasi darad wae bae deshwari baer mi khorad an ra z nask haa bayaabad

-- Kudos Talash ، Oct 21, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)