تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
رئيس بسيج زنان:

«مدافعان حقوق زنان با نظام مقابله می‌کنند»

مينو اصلانی، رئيس بسيج زنان در ايران، فعاليت در راه حقوق زنان را بسيار کم‌اهميت خواند و گفت «چيزی به نام جنبش زنان در ايران نداريم.» وی از تشکيل «کلاس‌های آموزش جنگ نرم» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، مينو اصلانی گفت کسانی که خود را مدافع حقوق زنان می‌دانند «از طرف کشورهای غربی و رژيم‌ صهيونيستی و سازمان‌های جاسوسی تغذيه می‌شوند و اصلأ دغدغه حقوق زنان ندارند.»


مينو اصلانی، رئيس بسيج زنان

وی اين نوع فعاليت‌ها را «حرکت‌های سياسی سطحی» خواند که تبديل به «کف روی آب» شده‌اند و زنان ايرانی از اين حرکت‌ها «استقبال نکرده‌اند.»

اصلانی افزود: «کسانی که اين حرکت‌های سياسی را سامان‌دهی می‌کنند به اسم حقوق زنان می‌خواهند با نظام مقابله کنند و دل‌شان هم برای زنان جامعه ما نسوخته است.»

مينو اصلانی: برای مقابله با جنگ نرم، بسيج دائمأ در حال تربيت مربی است

او ادامه داد: «برخی از زنان مانند فاطمه حقيقت‌جو و شيرين عبادی در ايجاد فتنه نقش داشتند و به آن دامن زدند و زنان جامعه ما بايد اين افراد را به خوبی بشناسند. »

مقامات دولت ايران از وقايع پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران به‌عنوان «فتنه» يا «جنگ نرم» و از رهبران مخالفان به‌عنوان «سران فتنه» ياد می‌کنند.

در کيفرخواست دادگاه‌های دستگيرشدگان پس از وقايع انتخابات اخير ايران نيز از فعاليت‌های مدافعان حقوق زنان به‌عنوان بخشی از «جنگ نرم» ياد شد و حتا نام چند تن از فعالان اين عرصه نيز برده شد.

رئيس سازمان بسيج زنان ضمن تأکيد بر اين‌که مهم‌ترين مسئله کنونی در کشور «جنگ نرم» است، خبر داد که اين بسيج اخيرأ با همکاری خبرگزاری زنان ايران (ايونا) دوره آموزشی برای خبرنگاران جوان برگزار کرده و در اين کلاس به خبرنگاران، «جنگ نرم» را آموزش داده است.

خبرگزاری زنان ايران (ايونا)، در سال ۱۳۸۳ از سوی دولت ايران راه‌اندازی شد تا فعاليت‌های سايت‌های اينترنتی فمينيستی و مدافع حقوق زنان را کم‌رنگ سازد. اين خبرگزاری ۲۰ دفتر خبری در سراسر کشور
دارد.

مينو اصلانی گفت دوره‌های آموزشی «جنگ نرم» از يک روز تا يک هفته به شکل متغير برگزار می‌شود.

وی گفت در اين کلاس‌ها بحث‌هايی مانند «دشمن‌شناسی، غرب‌شناسی و توطئه‌هايی که غرب عليه نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهد و همچنين مباحث مربوط به جنگ نرم اقتصادی و فرهنگی» ارائه می‌شود.

رئيس سازمان بسيج زنان افزود آموزش‌دهندگان اين کلاس‌ها از ميان کسانی انتخاب می‌شوند که «موضع آن‌ها در رابطه با فتنه سال ۸۸ مشخص باشد و سران فتنه را به خوبی بشناسند و مواضع آن‌ها نسبت به سران فتنه کاملأ مشخص باشد.»

وی در ادامه اضافه کرد: «از اساتيد دانشگاه و حوزه علميه و حتی گاهی برخی از معاونان وزرا که اطلاعات مناسبی در رابطه با جنگ نرم دارند» در اين آموزش‌ها استفاده می‌شود.

اصلانی افزود «برای مقابله با جنگ نرم، بسيج دائمأ در حال تربيت مربی است.»

مينو اصلانی آذرماه سال گذشته در گفت‌وگويی با روزنامه رسالت گفته بود که در بسيج زنان ۴۰۰ هزار مدير زن وجود دارد که اداره پنج ميليون و ۲۵۰ هزار نفر را در بيش از يازده هزار پايگاه مقاومت برعهده دارند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)