تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

۸۱ هزار تومان يارانه فردا واريز می‌شود

بهروز مرادی، مدير عامل سازمان هدفمندی يارانه‌ها اعلام کرد که ۸۱ هزار تومان يارانه فردا سه شنبه به حساب خانوارهای سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی واريز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدير عامل سازمان هدفمندی يارانه‌ها گفت يارانه نقدی برای همه استان‌های کشور تا هفته اول آبان واريز می‌شود.


مرادی افزود هنوز مشخص نيست که اين مبلغ برای چه مدتی است.

مدير عامل سازمان هدفمندی يارانه‌ها گفت اين مبلغ‌ها تا زمان اجرای قانون و آزادسازی قيمت‌ها قابل برداشت نيست اما پس از آزادسازی قيمت‌ها خانوارها می‌توانند مبالغ واريزی را از حساب خود برداشت کنند.

۸۶ درصد کسانی که فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده بودند، حساب یارانه نقدی را افتتاح و به سامانه این وزارتخانه اعلام کردند

بهروز مرادی خبر داد که حساب‌های بيش از ۹۸ درصد از خانوارهايی که متقاضی دريافت يارانه بودند، توسط سيستم بانکی تائيد شده است.

وی همچنين افزود ۱۴ درصد از متقاضيان انصراف خود را از دريافت يارانه اعلام کرده‌اند.

در همين حال به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، مهدی غضنفری، وزير بازرگانی ايران امروز گفت که با اجرای قانون هدفمندسازی علاوه بر تغيير قيمت حامل‌های انرژی مواد اوليه، هزينه‌های دستمزد و اجاره نيز ممکن است گران شود و ساير هزينه‌ها نيز افزايش يابد.

غضنفری گفت: «در شرايط هدفمندسازی شيوه قيمت‌گذاری به صورت جدی‌تر مطرح می‌شود و دولت اجازه فروش بيشتر از نرخ برچسب کالا را نمی‌دهد.»


وزير بازرگانی افزود: «انتظار داريم تا با اجرای قانون هدفمندسازی، اقتصاد يارانه‌مدار به اقتصاد رقابت‌مدار تبديل شود.»

براساس قانون هدفمندکردن يارانه‌ها، ۵۰ درصد از درآمد حاصل از اصلاح قيمت حامل‌های انرژی به مردم (به صورت يارانه نقدی و غير نقدی)، ۳۰ درصد به توليدکنندگان و ۲۰ درصد به دولت به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزينه‌ای و تملک دارايی‌های سرمايه‌ای اختصاص می‌يابد.

وزارت راه و تأمين اجتماعی چند روز پيش در گزارشی اعلام کرد که ۸۶ درصد کسانی که فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده بودند، حساب یارانه نقدی را افتتاح و به سامانه این وزارتخانه اعلام کردند.

بر اساس اين گزارش اطلاعات مرکز آمار ايران نشان می‌دهد حدود ۱۹ ميليون خانوار در قالب ۶۱ ميليون نفر فرم اطلاعات اقتصادی را پر کردند که ۸۶ درصد اين رقم، نزديک به ۵۲.۵ ميليون نفر می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد روز گذشته اعلام کرد که از ۲۷ مهرماه جاری، اولين قسمت کمک دولت در قالب يارانه‌ها به حساب مردم واريز خواهد شد.

قانون هدفمند کردن يارانه‌ها قرار بود از فروردين‌ماه امسال به اجرا درآيد اما پس از انجام مذاکرات ميان دولت و مجلس قرار شد مهرماه آغاز اجرای اين قانون باشد. با اين حال، با فرارسيدن موعد دوم، اجرای اين طرح باز هم به تعويق افتاد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اين طرح فقط بنفع دولت است که پول هنگفتي را جهت عدم پرداخت يارانه در جيبش نگميدارد؟!.. .... پرداخت 40 دلارنقد تا وقتی طرحي برای افزايش قدرت خريد مردم نباشد مشکلي را حل نخواهد کرد و فقط باعث گراني بيشتر ميشود.......

-- Omid ، Oct 18, 2010

پول سیگار بابام در امد با این یارانه هایی که می دهند
نویسنده: یک بیننده از ایران
پول سیگار بابام در امد با این یارانه هایی که می دن لااقل بابام با خیال راحت سیگا ر دود می کنه نان که نداره بخوره سیگارم نکشه که باید سر بذار بمیره البته عین گفته بابامو گفتم نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر.

-- پول سیگار بابام در امد با این یارانه هایی که می دهند ، Oct 18, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)