تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تکذیب نامه‌نگاری لاریجانی به رهبر ایران

آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران، ارسال نامه انتقادی به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله لاریجانی امروز در جلسه مسئولان قضایی این کشور، نامه منسوب به خود را «جعلی» خواند و انتشار آن را «نشانه ذلت فتنه‌گران و در امتداد فتنه» نامید.


آیت‌الله خامنه‌ای در دوران رهبری خود هیچ‌گاه به نامه‌های انتقادی و سرگشاده پاسخ نداده است

مقامات جمهوری اسلامی ایران رهبران مخالف دولت را «فتنه‌گر» می‌نامند.

پیش‌تر نیز غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل ایران وجود چنین نامه‌ای را تکذیب کرده بود.

٢٠ مهرماه جاری تارنمای جرس از تارنماهای مخالف دولت، خبر داده بود که رئیس قوه قضاییه ایران با ارسال نامه‌ای به رهبر این کشور از دخالت‌های مجتبی خامنه‌ای، فرزند آیت‌الله خامنه‌ای، حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ایران و محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج در امور قضایی گلایه کرده است.

پیش‌تر نیز غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل ایران وجود چنین نامه‌ای را تکذیب کرده بود

جرس همچنین خبر داده بود که آیت‌الله لاریجانی نسبت به روند «غیرقانونی» بازداشت و محکومیت مخالفان دولت اعتراض کرده و خواهان جداشدن دادگاه‌های سیاسی و امنیتی از قوه قضاییه شده است.

تارنمای جرس، خبر نامه‌نگاری آیت‌الله لاریجانی به آیت‌الله خامنه‌ای را در ستون «نجوا» که مربوط به خبرهای تأیید نشده است، منتشر کرده بود اما با این حال جرس در چند روز گذشته از صحت این خبر دفاع کرده است.

مخالفان دولت در ایران بارها با انتشار نامه‌های سرگشاده خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای، وی را به «سرکوب مخالفان دولت و گسترش دادن نفوذ نظامیان در قدرت» متهم کرده‌اند.

علی‌اکبر سعیدی ‌سیرجانی، نویسنده ایرانی یکی از نخستین کسانی بود که در ایران خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای نامه‌ سرگشاده و انتقادی نوشت.


وی پس از انتشار این نامه، در آذرماه ١٣٧٤ بازداشت شد و در دوران بازداشت جان سپرد. مدافعان حقوق بشر می‌گویند که سعیدی سیرجانی در زندان به قتل رسیده است.

همچنین در یکی از آخرین این نمونه نامه‌ها، ١٨ مهرماه جاری محمد نوری‌زاد، نویسنده و فیلم‌ساز زندانی در ایران با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای، نقد وی را «رویای دست نیافتنی» خواند.

این نویسنده خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت که «یکی از جرم‌های من، نقد حضرتعالی است. در آمریکا، انتقاد از بزرگان حکومتی، بدون استثنا، امری رایج و جاری است. نقد شخص اول آمریکا یکی از امور متداول رسانه‌های آن کشور است و نقد رهبر در جامعه ما، ظاهراً یک رویای دست نیافتنی (است). شما را به خدا، آمریکایی‌‌ها با عنایت به همه جنایاتی که در سراسر جهان مرتکب می‌شوند، به فهم، به مدنیت، به رشد، به عقل و به درستی دست یافته‌اند یا ما؟»

نوری‌زاد در این نامه نوشته بود:‌ «ما آمریکایی‌ها را به خاطر زندان ابوغریب و گوآنتانامو منفور می‌دانیم. اولاً این دو زندان برای غیرآمریکایی‌ها بود و در هیچ یک، مثل کهریزک، به کسی تجاوز نشد و کسی نیز سلاخی نگردید. در آمریکا، دستگاه‌های امنیتی به کشتن فعالان سیاسی دست نمی‌برند. در کشور ما، قتل‌های زنجیره‌ای رخ داد و هیچ مسئل موثر حکومتی به زیر کشیده نشد. حالا خود شما قضاوت بفرمایید، با همه جنایت‌هایی که در آنجا رخ می‌دهد، دست ما به خون سیاسیون آلوده‌تر است یا دست ایشان؟»

با این حال آیت‌الله خامنه‌ای در دوران رهبری خود هیچ‌گاه به نامه‌های انتقادی و سرگشاده پاسخ نداده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خبرگزاری فارس خبر را حذف کرده است

-- احسان ، Oct 17, 2010

توضيح زمانه: اگر خبرگزاری فارس خبر را برداشته باشد، همين خبر در خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) نيز منتشر شده است.

-- زمانه ، Oct 17, 2010

بعضی از این اخبار چنان دولت ایران را قوی نشان میدهد که سیاست ابرقدرت امریکا را در منطقه با ۲ ساعت مذاکره در دمشق و یک تلفن به عربستان ۱۸۰ درجه تغییر میدهد . در لبنان حتا سعد حریری میرود با او مذاکره میکند . سمیر جع جع و میشل سلیمان با او مذاکره میکنند . از او استقبال گرم به عمل می اید . همه میگویند تحریم بنزین دخل ان را می آورد . اما پیش از تحریم کامل نبزین یک دفعه معلوم میشود که او می تواند بنزین تولید کند . آنوقت اخبار عوض میشود که اینکه هنری نیست صادرات پتروشیمی را متوقف کردی !!! ها ها ها !!!. وقتی میگوید اورانیوم ۲۰ درصد تولید خواهد کرد ظرف ۶ ماه همه او را مسخره میکنند اما همینها ۴ ماه بعد او را متهم میکنند که بی اجازه اورانیوم ۲۰ درصد تولید کرده . آدمی گیج میشود با این همه تبلیغات دروغ و سینوسی آنوقت همه اینها مدعی هستند احمدی دروغ گو است . میگویند ورشکسته شده اما بعد معلوم میشود ۹ ماه سال جاری به اندازه تمام سال قبل نفت فروخته و ۸۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد (زمان موسوی ۱۳ میلیارد بود ). در عراق هم که دوباره مالکی را آوردند با حمایت مقتدا ! چاوز هم که داره میره اونجا چاق سلامتی و زد و بند و دور زدن تحریم و شاید تحویل اس ۳۰۰ یواشکی .
هول نشین سکولار نما ها من طرفدار او نیستم شما طرفدار او هستید چون بارها ثابت کرده اید که با پخش دروغ در مورد او از یکطرف و تایید او وقتی ۱۱ سپتامبر را کار امریکا دانست از طرف دیگر و با کوبیدن لیبرال ها ، اصلاح طلبان ، مشروطه خواهان ، سلطنت طلبان ، ملی ها و حتا مجاهدین آب به آسیاب او میریزید. حالا هم نشستین بلوای نان راه بیفتد باز عقده گشایی کنید اما میترسم این هم مثل بنزین یک سراب باشد .

-- drough gouhaye digar ، Oct 18, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)