تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

افزايش بليت هواپيما با موافقت احمدی‌نژاد بود

پس از بحث بر سر قانونی يا غير قانونی بودن افزايش قيمت بليت هواپيما در ايران، معلوم گرديد که اين اقدام با موافقت محمود احمدی‌نژاد صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز در جلسه ويژه‌ای بين مسئولان نهاد رياست جمهوری و وزارتخانه‌های بازرگانی و راه و ترابری درباره افزايش قانونی يا غير قانونی بليت هواپيما، اعلام شد که اين اقدام در مکاتباتی با محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران انجام يافته است.


بر اساس اين گزارش، سازمان هواپيمايی کشوری پيش از طرح موضوع افزايش قيمت بليت هواپيما در شورای عالی هواپيمايی، مکاتباتی با محمود احمدی‌نژاد داشته که بر مبنای آن، وی با اين پيشنهاد موافقت کرده است.

گزارش فوق می‌افزايد، پس از کسب اين موافقت، سازمان هواپيمايی کشوری موضوع را در شورای عالی هواپيمايی به رياست معاون اول رئيس جمهور طرح و آن را به تصويب رساند.

بدين ترتيب، قيمت بليت هواپيما از پانزدهم مهرماه امسال ۳۰ درصد افزايش يافت.

قانونی يا غير قانونی بودن افزايش جديد بهای بليت‌ها از موضوعات مورد بحث چند روز اخير در ايران بود.

هرگونه افزايش قيمت بايد با تصويب کارگروه تحول اقتصادی انجام می‌شد

گفته می‌شد افزايش قيمت جديد زمانی صورت گرفته است که بر اساس دستور محمود احمدی‌نژاد، قرار بر اين بود که هرگونه افزايش قيمتی با تصويب کارگروه تحول اقتصادی انجام شود.

گران شدن بهای بليت هواپيما در حالی به اجرا درمی‌آيد که در سال ۸۷ خورشيدی نيز بليت هواپيماها به شکل غير قانونی افزايش يافت و در سازمان تعزيرات حکومتی پرونده‌ای برای اين موضوع تشکيل شد که هنوز به آن رسيدگی نشده و مردم خسارات مالی خود را دريافت نکرده‌اند.

افزايش قيمت‌ها در بخش‌هايی از ترابری ايران با اعلام خبر آغاز اجرای طرح هدفمندسازی يارانه‌ها در آبان‌ماه آينده همراه شده است.

در پی افزايش ۳۰ درصدی قيمت بليت هواپيما در ايران، راه آهن جمهوری اسلامی ايران نيز هفته گذشته اعلام کرد قيمت بليت قطارهای بخش خصوصی افزايش يافت. قيمت بليت اين قطارها، به‌ويژه در محور جنوب کشور بين ۳۰ تا ۴۰ درصد بالا رفته است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)