تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تجمع ده‌ها کارگر معترض در تهران

جمعی از کارگران شرکت نازنخ قزوین و کارخانه کاغذسازی کارون با تجمع در برابر نهاد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی به نپرداختن حقوق و رعایت نکردن حقوق صنفی‌شان اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز، یکشنبه هجدهم مهر ماه حدود ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت نازنخ قزوین در اعتراض به پرداخته نشدن شش ماه از حقوق سال جاری و دو ماه حقوق معوقه سال گذشته در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.

به گفته کارگران شرکت‌کننده در این تجمع، شرکت نازنخ قزوین از ابتدای سال جاری تعطیل شده و شمار زیادی از کارگرذان آن بیکار شده‌اند.

تجمع‌کنندگان خواستار پاسخگویی مسئولان درباره دلیل تعطیلی این شرکت و پرداخت حقوق معوقه‌شان هستند.

حدود ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت نازنخ قزوین در اعتراض به پرداخته نشدن شش ماه از حقوق سال جاری و دو ماه حقوق معوقه سال گذشته در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نیز از تجمع گروهی از کارکنان کارخانه کاغذ سازی کارون در مقابل مجلس شورای اسلامی خبر داده‌است.

به گزارش ایلنا، حدود ۲۰ نفر از کارگران این کارخانه در اعتراض به آنچه «عدم رعایت حقوق صنفی» عنوان کرده‌اند، در مقابل مجلس گردهم آمده‌اند.

بر روی پلاکاردهایی که در دست تجمع کنندگان است جملاتی در اعتراض به مقامات مسئول استان خوزستان به دلیل حل نکردن مشکلات آنان و بی‌اهمیتی نسبت به افسردگی، فقر و بیماری خانواده‌هایشان نوشته شده‌است.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های در روزهای اخیر شهرهای کرمان، رشت و کرمانشاه نیز شاهد اعتراضات و اعتصاب‌های صنفی کارگران بوده‌اند.

علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر چندی پیش اعلام کرده بود که دو هزار واحد تولیدی، با بحران مالی مواجه هستند و سالانه به طور متوسط، ۲۰۰ هزار کارگر در ایران بیکار می‌شوند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)