تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

محاکمه و احضار خانواده‌های زندانیان سیاسی

پروین تاجیک، خواهر عبدالرضا تاجیک روزنامه نگار زندانی امروز، یکشنبه در دادسرای اوین محاکمه شد.

به گزارش تارنمای کلمه، وی که برای دومین بار به دادسرای اوین احضار شده بود، از سوی بازپرس پرونده به «اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام» متهم شد.

مقامات امنیتی دلیل احضار پروین تاجیک را مصاحبه‌های وی با رسانه‌های خارجی درباره وضعیت برادرش عنوان کردند و پرونده وی پس از اخذ آخرین دفاع به شعبه پنجم دادسری اوین ارسال شد.

بنا به این گزارش، بازپرس پرونده به پروین تاجیک گفته‌است: «اتهام‌های تو برای ما محرز است و چون با رسانه‌ها ی بیگانه مصاحبه کرده‌ای، اکنون باید به خاطرش محاکمه شوی.»

عبدالرضا تاجیک، خرداد ماه جاری برای سومین بار در یک سال گذشته بازداشت شد و در بند ۲۰۹ زندان اوین است.

مقامات امنیتی دلیل احضار پروین تاجیک را مصاحبه‌های وی با رسانه‌های خارجی درباره وضعیت برادرش عنوان کردند

این روزنامه‌نگار منتقد در ماه‌های نخست پس از انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار بازداشت شد و به مدت ۴۰ روز در زندان بود. پس از وقایع روز عاشورا در دی ماه سال گذشته نیز ماموران امنیتی برای دومین بار آقای تاجیک را بازداشت کردند.

وی چندی پیش در ملاقات با خواهرش از «هتک حرمت» خود در زندان اوین خبر داده بود. ماموران امنیتی خواهر عبدالرضا تاجیک را به دلیل انتشار این خبر بازخواست کرده و مورد بازجویی قرار داده‌اند.

احضار همسر محسن میردامادی به دادستانی
از سوی دیگر زهرا مجردی، همسر محسن میردامادی دبیر کل زندانی حزب مشارکت ایران اسلامی نیز روز گذشته به دادستانی احضار شد.

به گزارش کلمه، بنا به احضاریه‌ای که به زهرا مجردی ابلاغ شده وی باید فردا، دوشنبه ۱۹ مهر برای «ارائه پاره‌ای از توضیحات» به دادستانی تهران مراجعه کند.

محسن میردامادی که اسفند ماه سال گذشته پس از ۲۷۰ روز بازداشت به مرخصی آمده بود، روز چهارم خرداد مجددا به زندان فراخوانده شد و در حال حاضر در زندان اوین تهران است.

وی یکی از هفت فعال سیاسی اصلاح‌طلب است که از سردار مشفق، یکی از مسئولان ارشد اطلاعاتی قرارگاه ثارالله سپاه پاسدران به جرم دخالت در انتخابات سال ۸۸ شکایت کرده‌اند.


محسن امین‌زاده، مصطفی تاج‌زاده، عبداله رمضان‌زاده، فیض‌الله عرب سرخی، محسن صفایی‌فراهانی، محسن میردامادی و بهزاد نبوی امضاکنندگان این نامه هستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)