تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
علی‌اکبر صالحی خبر داد:

جاسوسی در سازمان انرژی اتمی ایران

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تأیید کرد که برخی از کارمندان این سازمان با انتقال اطلاعات به خارج از کشور، جاسوسی می‌کرده‌اند.

چند روز پیش حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران نیز از بازداشت چند جاسوس هسته‌ای خبر داده بود.


صالحی که با خبرگزاری فارس گفت‌وگو کرده، افزود: «ما موضوع مهم و سری نداریم ولی ضرورتی هم ندارد كه همه افراد از تمامی اطلاعات موجود آگاهی پیدا كنند. افرادی كه در سابق لغزشی در آن‌ها ایجاد شده بود، متأسفانه اطلاعاتی را به بیرون درز می‌دادند كه به نظر ما امری غیر اخلاقی بود.»

با این حال وی درباره نوع اطلاعاتی که به بیرون «درز» کرده، توضیح بیش‌تری نداد.

در همین حال امروز حمید خادم‌قائمی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص گروگان‌گیری امیرحسین شیرانی گفت: «امیرحسین شیرانی مدت كوتاهی به عنوان كارگر جوشكار و سپس راننده در یكی از شركت‌های طرف قرارداد سازمان مشغول به كار بوده است.»

گروه جندالله چند روز پیش اعلام کرد که شیرانی را که از کارمندان سازمان انرژی اتمی ایران است در اصفهان به گروگان گرفته است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اما گفته که مدتی پیش «عدم صلاحیت» شیرانی به دلیل «اقدامات خارج از عرف اداری» محرز شده و وی اخراج شده است.

خادم‌قائمی همچنین ارتباط شیرانی با سازمان انرژی اتمی را تکذیب کرد.

صالحی همچنین ابراز امیدواری کرده که ایران بتواند در مهار ویروس «استاکس نت»، «پیروزمندانه» عمل کند.

وی پیش‌تر گفته بود: «کرم اینترنتی استاکس نت وارد سیستم اصلی نیروگاه بوشهر نشده و فقط در بعضی از لپ‌تاپ های شخصی مشاهده شده است.»

وزیر اطلاعات ایران نیز هفته گذشته در مورد حمله کرم رایانه‌ای استاکس‌نت به شبکه رایانه‌ای تأسیسات هسته‌ای ایران گفت تمامی این اقدامات در فضای مجازی توسط «سربازان گمنام امام زمان» کشف شده و راه‌کارهای مقابله با آن طراحی و به اجرا گذاشته می‌شود.

صالحی ابراز امیدواری کرده که ایران بتواند در مهار ویروس «استاکس نت»، «پیروزمندانه» عمل کند

مصلحی گفت وزارت اطلاعات ایران هم‌اکنون بر فضای مجازی «سلطه کامل» دارد.

در آخر شهریورماه گذشته وب‌سایت سی‌ان‌ای‌تی نیوز نوشت کرم رایانه‌ای استاکس‌نت رمزهای ویژه‌ای دارند که با استفاده از آن می‌توان سیستم‌های کنترل مراکز صنعتی را از راه دور را هدایت کرد.

با پدیدار شدن استاکس‌نت مقام‌های ایرانی این حمله سایبری را به «آمریکا و اسرائیل» و «بیگانگان» نسبت دادند.

روز سوم مهرماه جاری محمود لیایی، دبیر شورای فن‌آوری اطلاعات وزارت صنایع و معادن ایران گفت نزدیک به ۳۰ هزار آی‌پی در کشور به کرم رایانه‌ای استاکس‌نت آلوده‌ شده‌اند.

وی گفته بود: «هدف‌گیری این ویروس در راستای جنگ الکترونیکی علیه ایران است و این ویروس، اطلاعات مربوط به خطوط تولید را به خارج از کشور منتقل می‌کند.»

به گفته لیالی «سیستم‌های اتوماسیون صنعتی در ایران و بسیاری از کشورها تحت برند اسکادا زیمنس تولید شده‌اند که این سیستم‌ها هدف اصلی این ویروس قرار دارند.»

رئیس سازمان انرژی در مصاحبه با فارس همچنین خبر داد که نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تغییر کرده اما ممکن است این جایگزینی مدتی طول بکشد.

وی از آقای نجفی به عنوان جایگزین علی‌اصغر سلطانیه نام برد و افزود: «آقای نجفی بیش از ٢٠ سال است كه در این زمینه فعالیت می‌كند و دنیا با نام او آشنا است و انتخاب شایسته‌ای برای تصدی این سمت است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر فعاليت هسته ای رژیم اسلامی صلح امیز است، پس این احساس ترس و تهدید از جاسوسان خارجی و داخلی چه معنا دارد ؟ا

-- بدون نام ، Oct 9, 2010

جناب اقاي صالحي،‌ كارتان از بيخ و بن خراب است و كاركنان تان هم به شما و هدف ناپاك تان اعتقاد ندارند. با دروغ هم ديگر كارتان نمي گذرد. باش تا صبح دولتت بدمد.

-- بدون نام ، Oct 9, 2010

خود صالحی هم تا چند روز دیگر جاسوس در خواهد آمد اصولا حکومتهایی این چنینی ـ با دعای شهید پروری ـ در دامن خود جاسوس می پرورند. اصلا مگر خود خامنه ای جاسوس نیست؟! در دنیا کی ما می توانستیم اینهمه غرب و شرق و شما و جنوب را دشمن خود کنیم؟؟ خب مگر خامنه ای و خمینی نکردند!!؟؟ اینان اگر جاسوس نیستند و برای منافع دیگران کار نمی کنند پی برای منافع ایران هم که نبوده، اگر بوده یک نمونه فقط یک نمونه بیاورید!!!

-- بدون نام ، Oct 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)