تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سفر کرزی به منطقه جنگ با طالبان

رئیس جمهور افغانستان در یک اقدام غیر منتظره به شهرک ارغنداب قندهار محلی که عملیات مشترک نظامیان بین‌المللی و افغان برعلیه طالبان جریان دارد، سفر کرد.

حامد کرزی را دراین بازدید شماری از مقامات افغان، ژنرال دیوید پتریوس فرمانده ارشد نیروهای امریکای و ناتو، سفیران امریکا و بریتانیا همراهی کردند.

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با هزاران تن از ساکنان شهرک ارغنداب، بزرگان محلی این شهرک را به خاطر خروج آنان از ارغنداب و سکونت درشهر قندهار مورد انتقاد قرارداد و خواهان برگشت آنان و شرکت در جنگ علیه شورشیان شد.

حامد کرزای ضمن ابراز رضایت از عملیات جاری نیروهای مشترک بین‌المللی و افغان بر علیه طالبان دراین شهرک از مردم خواست تا با پیوستن به پلیس محلی امنیت و ثبات را در منطقه تامین کنند.

حامد کرزای از مردم شهرک ارغنداب خواست تا با پیوستن به پلیس محلی امنیت و ثبات را در منطقه تامین کنند

ارغنداب از مناطق حاصلخیر قندهار است که انار آن شهرت بین‌المللی دارد اما اخیرا صدها خانواده به دلیل حضور طالبان و آغاز عملیات جنگی این منطقه را ترک کرده‌اند.

حامد کرزی در جمع مردم ارغنداب گفت: «باید جلوی کسانی که به فرمان دیگران می‌آیند و خاک خود و اولاد خود را زیرپا می‌کنند، گرفته شود.»

شماری از بزرگان محلی نیز گفتند درصورتی که دولت و نیروهای بین‌المللی در کارشان درمبارزه برعلیه شورشیان صادق باشند و امکانات امنیتی محلی را بیشتر سازند، حمایت مردم را با خود خواهند داشت.

اما حامد کرزی با اعلام این که اکنون حمایت‌های امریکا از افغانستان بیشتر شده به مردم اطمینان داد که با کمک آنان پیروزی بدست می‌آید و امنیت و ثبات تامین خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)