تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

کروبی: وضعیت به این شکل نمی‌ماند

مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت می‌گوید که وضعیت فعلی جامعه ایران «قطعا» ماندگار نیست و به این شکل نمی‌ماند.

به گزارش تارنمای سحام نیوز، دبیر کل حزب اعتماد ملی در واکنش به نگرانی‌ها در رابطه با حمله به منزل شخصی‌اش در ماه گذشته، گفت که وضیعت اداره حکومت به این شکل نخواهند ماند.


در روزهای پایانی ماه رمضان، در پنج شب پی‌درپی منزل مهدی کروبی مورد حمله لباس شخصی‌ها و طرفداران دولت قرار گرفت و خسارات مالی فراوانی به خانه وی وارد آمد. همچنین گروهی در این حملات مجروح شدند. نیروهای امنیتی نیز پس از روز قدس در برابر و اطراف خانه مهدی کروبی مستقر شدند و منزل وی را تحت کنترل گرفتند.

ماموران امنیتی همچنین در ماه گذشته، بارها مانع دیدار افراد با میرحسین موسوی، دیگر رهبر مخالفان دولت شدند و برخی ملاقات‌کنندگان وی را بازداشت کردند.

مهدی کروبی که در جمع اعضای سازمان جوانان و دانشگاهیان حزب اعتمادملی سخن می‌گفت، اظهار داشت: «نظامی‌گری از طریق عده‌ای اوباش بسیجی‌نما و برخی جیره خواران و ایجاد محدودیت برای امثال بنده، آقای موسوی، خانم رهنورد و اعضای خانواده‌های ما و دیگر فعالین و کنشگران سیاسی، به ضرر انحصار طلبان تمام شد.»

به گفته این اتفاق نشانگر آن است که: «برخلاف ادعای آنان مبنی بر کنترل و حذف جریان منتقد، جنبش چنان ریشه‌ای در بطن جامعه دوانده‌است که به ناچار دست به چنین حرکت‌های ایذایی می‌زنند.»

کروبی:«نظامی‌گری از طریق عده‌ای اوباش بسیجی‌نما و برخی جیره خواران و ایجاد محدودیت برای مخالفان دولت به ضرر انحصار طلبان تمام شد»

این نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، افزود: «این نوع رفتارهای خشونت آمیز، حیف و میل کردن بیت المال برای اثبات دروغ گویی‌های افراد متوهم، ترویج خرافه پرستی در ابعاد گسترده، حمله به حریم شخصی آیات عظام و اشخاص، بگیر و به بندها به بهانه‌های مختلف، صدور و اجرایی کردن احکام سنگین قضایی برای متهمان بدون رعایت تشریفات قانونی و دیگر برخوردهایی که همه دیده‌ایم و شنیده‌ایم و لمس کرده‌ایم، تاثیر مناسبی بر جامعه نخواهد داشت.»

مهدی کروبی ترویج خرافه‌پرستی و دروغگویی را سبب از بین رفتن امنیت روانی جامعه دانست و گفت که این «بحران‌ها» در حالی است که مردم به همت «مدیریت جهانی آقایان» با مشکلات «جدی» معیشیتی و اقتصادی روبرو هستند.

در ماه‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران با تحریم‌های گسترده سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و ژاپن مواجه شده‌است. بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی فعال در ایران نیز به سبب این تحریم‌ها به سرمایه‌گذاری خود در ایران پایان داده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
استقرار نيروهای امنيتی در برابر خانه کروبی
«برخورد با حمله‌کنندگان به خانواده‌های باکری و همت»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)