تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بازداشت گروهی از رهبران نهضت آزادی

دکتر ابراهيم يزدی، دبيرکل نهضت آزادی ايران به همراه هاشم صباغيان، عضو شورای مرکزی، علی‌اصغر غروی، مسئول شاخه اصفهان، دکتر غفار فرزدی و احد رضايی اعضای شورای مرکزی و چند تن ديگر از اعضای اين حزب بعد از ظهر امروز بازداشت شدند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) خبر داد اين فعالان سياسی به‌هنگام دستگيری «در نماز جمعه غيرقانونی يکی از عناصر سابقه‌دار وهابی در اصفهان» شرکت کرده بودند.


هاشم صباغيان و علی‌اصغر غروی

«ايرنا» نوشته‌است: «نماز جمعه مزبور پيش از اين تعطيل شده بود اما يزدی و صباغيان با حضور خود، عناصر وهابی را برای برگزاری نماز جمعه تشجيع کرده‌اند.»

تارنمای ميزان خبر، نزديک به نهضت آزادی ايران، نيز خبر داد آقايان ورپايی و مصلحی از اعضای ديگر نهضت آزادی نيز جزو بازداشت‌شدگان هستند.

دستگيری اين فعالان در پی شرکت در مراسم ختمی در اصفهان و اقامه نماز صورت گرفته است

«ميزان خبر» گزارش می‌دهد که دستگيری اين اعضای بلند پايه نهضت آزادی ايران در پی آن رخ داد که تعدادی از اعضا و علاقمندان نهضت آزادی پس از شرکت در مراسم ختمی در اين شهر برای اقامه نماز گردهم آمده بودند.

اين تارنمای خبری می‌افزايد «مأموران لباس شخصی که بدون ارائه حکم قضايی وارد محل شده و خود را نيروهای امنيتی و اعضای بسيج معرفی می‌نمودند با اين توجيه که دکتر علی‌اصغر غروی در اين محل به‌صورت غير قانونی نماز جمعه اقامه نموده است اين گروه را بازداشت کرده‌اند.»

مأموران پس از بازداشت اين چند تن نسبت به ارعاب و تهديد ساير حاضرين و فيلم‌برداری و ثبت مشخصات آن‌ها اقدام نموده و سپس محل حادثه را ترک کرده‌اند.

«ميزان خبر» در خبر نخست خود نوشته بود «بازداشت بعضی از افراد همراه با ضرب و شتم بوده است.»

دکتر ابراهيم يزدی پيش از اين در تاريخ ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸ پس از حوادث روز عاشورا، در منزل خود بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.

وی به دليل کهولت سن و بيماری برای انجام عمل قلب باز از زندان اوين به بيمارستان منتقل گرديد و سپس با قرار وثيقه آزاد شد.

«ايرنا» مدعی شده است که دکتر يزدی «تعهد مبنی بر عدم فعاليت سياسی» داده بود اما به اين تعهد عمل نکرده است.

هنوز از محل بازداشت اين فعالان سياسی خبری منتشر نشده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سلام اصفهان! مردم زنده ی اصفهان این شما و این موقعیت بزرگ برای اعتصاب سراسری!
تنها راه این است که فردا مردم اصفهان و سپس سراسر ایران اعتصاب کنند تا این مرده ی بادکرده ی متعفن بخاک سپرده شود. در غیر این صورت این غرب و شرق هستند که برای ما تعیین تکلیف خواهند کرد. آیا اصفهان فردا نشان خواهد داد که نصف جهان است یا نه! خواهیم دید

-- یک اصفهانی از تهران ، Oct 1, 2010

چون امروز تمام ایران برای نجات جان آریا آرام نژاد بسیج شده بودند و تمام سایت ها از این خواننده و اهنگساز زندانی خبر می دادند ترس رژیم ج اسلامی را گرفت بلافاصله برای خنثی کردن این خبرها بازداشت این ٣ تن را وارد خبرگزاریها کردند چون آریا آرام نژاد این ترانه برخیز علی را باصوت قران خوانده وبسیار سوزناک است آقای ابراهیم یزدی عرض این ٣٠ سال بارها بازداشت شدند و آزاد شدند به فکر آریا باشیم که محکوم به اعدام شده اینطور که ما شنیده ایم صدایش را بشنویم...http://www.youtube.com
/watch?v=LhJ6673vkhY&feature=related

-- dana ، Oct 1, 2010

زنده باد مردان و زنان غیور وطن... شجاعت تان فرخنده باد

-- بدون نام ، Oct 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)