تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

رد طرح صلح از سوی طالبان

گروه طالبان در واکنش به ايجاد شورای عالی صلح از سوی دولت افغانستان، هرگونه صلح را با ترکيب کنونی اعضای آن و حضور نظاميان خارجی، ناممکن خواند.

در اطلاعيه‌ای که از سوی اين گروه در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته، آمده است: «ايجاد اين شورا ترفندی جديد از سوی نيروهای خارجی است و اين برنامه جنبه عملی ندارد.»


شورای عالی صلح که ۶۸ عضو دارد بر اساس پيشنهاد جرگه (مجلس) مشورتی رهبران محلی افغانستان تشکيل شده است تا صلح را بين شورشيان و دولت اين کشور برقرار سازد.

طالبان گفته‌اند که براساس اصول صلح بايد در اين شورا افرادی حضور داشته باشند که به تقدس صلح باور دارند و هيچ‌گاه در آزار مردم بی‌گناه نقش نداشته‌اند.

طالبان: اعلام ايجاد شورای عالی صلح مانند طرح صلح رژيم پيشين کمونيستی است

در ترکيب شورای عالی صلح نام تعدادی از رهبران پيشين مجاهدين که سال‌ها با طالبان در جنگ بودند ديده می‌شود.

همچنين اين گروه گفته است در حالی که بيش از ۱۵۰ هزار نظامی خارجی در افغانستان حضور دارند چگونه می‌توان بر استقلال اين‌گونه شوراها باورکرد.

بر اساس باور طالبان، اعلام ايجاد شورای عالی صلح مانند طرح صلح رژيم پيشين کمونيستی است که هنگام خروج نيروهای شوروی مطرح گرديد.

افزون بر اين، طالبان اظهارات اخير ژنرال ديويد پتريوس فرمانده ارشد نظاميان ناتو و آمريکايی در افغانستان را که گفته بود مقامات طالبان به دولت افغانستان پيشنهاد صلح داده‌اند، رد کردند.

گروه طالبان گفته است در حالی که آنان هرگونه گفت‌وگو را با حکومت «ضعيف» کابل رد کرده‌اند چگونه ممکن است با اين حکومت در تماس باشند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)