تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سه سال حبس برای عیسی سحرخیز

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار در ایران از سوی شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «توهین به رهبر ایران و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش تارنماهای مخالفان دولت ایران، سحرخیز همچنین به پنج سال ممنوعیت از فعالیت‌های مطبوعاتی و سیاسی و یک ‌سال ممنوع‌الخروجی از ایران محکوم شده است.

عیسی سحرخیز، مدیرکل پیشین مطبوعات وزارت ارشاد در موج دستگیری‌های پس از انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران، ١٢ تیر ١٣٨٨ بازداشت شد.


وی ٢٧ تیرماه گذشته در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به طور غیرعلنی محاکمه شد.

مدیرمسئول ماهنامه توقیف شده آفتاب در جلسه دادگاه گفت که در روز بازداشت‌اش در ١٢ تیر ١٣٨٨ از سوی ماموران امنیتی مورد «شکنجه و ضرب و جرح» قرار گرفته است.

همسر سحرخیز، مردادماه گذشته در نامه‌ای به دادستان تهران از «فلج شدن و بی‌حسی پای راست» عیسی سحرخیز خبر داده بود

٢٤ شهریورماه گذشته، همسر عیسی سحرخیز، در نامه‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از «درد و رنج جسمی» همسرش در زندان خبر داد و خواهان آزادی او برای ادامه معالجه پزشکی شد.

خانم سحرخیز در نامه‌اش نوشته بود:‌ «ایشان (عیسی سحرخیز) همچنان از امکان پیگیری تشخیص علت درد و درمان بیماری‌اش در مراکز تخصصی خارج از زندان رجایی‌شهر، محروم و ممنوع است.»

همسر این روزنامه‌نگار زندانی از دادستان تهران خواسته تا با «درک شرایط یک هم‌نوع»، درباره توصیه پزشکان زندان رجایی شهر در خصوص ادامه درمان عیسی سحرخیز در مراکز تخصصی دستور تحقیق بدهد.

همسر سحرخیز، ٢٣ مردادماه گذشته نیز در نامه‌ای به دادستان تهران از «فلج شدن و بی‌حسی پای راست» عیسی سحرخیز خبر داده بود.

با این حال قوه قضائیه ایران تاکنون به این نامه‌ها پاسخی نداده است.

امروز همچنین اعلام شد که حکم محکومیت چهار سال حبس تعزیری علی ملیحی، مسئول روابط عمومی سازمان دانش آموختگان اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) از سوی دادگاه تجدیدنظر تهرات تأیید شده است.

وی که از ٢٠ بهمن ١٣٨٨ در بازداشت به سر می‌برد از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب (دادگاه اولیه) به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به چهارسال حبس تعزیری و به اتهام «توهین به رئیس‌جمهور» به یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده بود.

در همین حال مهدی عربشاهی، دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت که به دلیل «بیماری قلبی» در مرخصی به سر می‌برد، از سوی مسئولان زندان اوین برای ادامه گذراندن دوره حبس احضار شده است.

وی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» به دو سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)