تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های بامدادی

مالیات در دوران رونق اقتصادی
سرمقاله امروز روزنامه آرمان با عنوان «اخذ مالیات به دوران رونق اقتصادی موکول شود» در مورد اختلاف سازمان امور مالیاتی و طلافروشان بر سر پرداخت مالیات است.

در این سرمقاله آمده است: «در حال حاضر اقتصاد ایران در شرایط رکود به سر می‌برد؛ درآمدها کاهش یافته و توان خرید مردم نیز تقلیل یافته است و در این میان واردات کالاهای چینی بر فشار روی اصناف دامن زده است. در نتیجه در چنین شرایطی که درآمد اصناف کاهش یافته است، در صورت اقدام برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده، با اعتراض این قشر روبه‌رو می‌شویم.»

این سرمقاله ادامه می‌دهد: «تنها راه حل موجود برای حل این دست نارضایتی‌ها، آن است که اینگونه قوانین در دوره رونق اقتصادی اجرایی شود تا با اعتراض اصناف مواجه نشویم. اعتراض اصلی طلافروشان در این بین این است که به نظر آن‌ها از قیمت اصل طلا، به عنوان یک فلز گران‌بها نباید مالیات اخذ شود و فقط از قیمت اجرت و دستمزد ساخت طلای مصرفی و سود مغازه دار سه درصد گرفته شود.»

نویسنده سرمقاله آرمان افزوده است: «مسأله‌ای که سازمان امور مالیاتی تحت عنوان ترس طلافروشان از شفاف‌سازی درآمدهایشان مطرح کرده است، موضوعی قابل تأمل می‌باشد. این امر که درآمد کلیه آحاد جامعه باید شفاف باشد، امری کاملاً بدیهی است. در کشورهای پیشرفته درآمد غیر شفاف جرم محسوب می‌شود و برای فرد عواقب جزائی به دنبال دارد.»

در ادامه این سرمقاله می‌خوانیم: «اگر اعضای این صنف حقیقتاً از شفاف شدن گردش‌های مالی شان بر حذر باشند، از لحاظ مالیاتی مجرم محسوب می‌شوند چراکه باید در اظهارنامه‌های مالیاتی درآمدشان را به صورتی کاملاً شفاف بیان کنند. به طور کلی هر کس که از خدمات دولتی بهره‌مند می‌شود باید مالیات بپردازد. البته این موضوع در جامعه ما نیازمند فرهنگ‌سازی است چرا که شواهد امر نشان می‌دهد افراد درک درستی نسبت به امور مالیاتی ندارند، در نتیجه بازار را صحنه اعتراضات غیر منطقی علیه اجرای قانون می‌کنند.»

متن کامل سرمقاله

فروش اسلحه به دلیل وجود «خطر ایران»
سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «به نام اعراب به كام آمریكا» در مورد فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای عربی خاورمیانه است.

در این سرمقاله می‌خوانیم: «وسوسه اعراب برای خرید تسلیحات آمریكائی، مقامات واشنگتن را به امید خروج از بحران اقتصادی این كشور به وجد آورده است. این شادمانی حتی در سطور روزنامه‌ها و مجلات عمومی و تخصصی آمریكا هم به وضوح قابل درک است.»

در ادامه این سرمقاله آمده است: «هم آمریكا و هم كشورهای عرب منطقه برای توجیه ضرورت این خریدهای نجومی سعی كرده‌اند با گزافه‌گوئی پیرامون تحولات ایران، آن را خطری جدی، فوری و غیرقابل پیش‌بینی برای اعراب منطقه معرفی كنند تا در پرتو آن بتوانند خریدهای نجومی در زمینه جنگ‌افزارهای مدرن و فوق مدرن را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر معرفی نمایند.»

نویسنده سرمقاله جمهوری اسلامی افزوده: «نباید از نظر دور داشت كه شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و آریگدور لیبرمن، وزیر خارجه افراطی این رژیم بارها در این زمینه صریحاً از اعراب منطقه خواسته‌اند كه خطر اسرائیل را فراموش كنند و به خطر ایران بیندیشند و مطمئن باشند كه خطر ایران نه تنها منطقه را بلكه جهان را تهدید می‌كند»

در ادامه این سرمقاله آمده‌است: «انباشتن سلاح‌های آمریكائی در منطقه صرفاً در چارچوب اهداف، برنامه‌ها و نیازهای واشنگتن صورت گرفته و می‌گیرد و ادعای ایجاد و حفظ قدرت بازدارندگی صرفاً توجیه رسانه‌ای برای تأمین چنان منافعی است.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله امروز روزنامه کیهان با عنوان «كسی خبر دارد»

سرمقاله امروز روزنامه تهران امروز با عنوان «مخالفت با قانون مترقی، چرا؟»

سرمقاله امروز روزنامه ابتکار با عنوان «وقتی بیست‌وسی تریبون ضدانقلاب می‌شود»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)