تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

درخواست برای تحریم جهانی مقامات ایران

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران با صدور بیانیه‌ای از تمامی کشورهای جهان خواست مقامات جمهوری اسلامی ایران را که «مسئول نقض فاحش حقوق بشر» هستند، تحریم کنند.

این سازمان مدافع حقوق بشر از کشورهای جهان درخواست کرده تا با شناسایی جهانی این افراد و نقش آنان در «بحران عمیق حقوق بشر در ایران» اموال آن‌ها را مسدود کرده و از سفرشان به کشورهای دیگر جلوگیری کنند.

این کمپین با احتمال وجود دارایی‌های مقامات ایران در کشورهای اتحادیه اروپا،کانادا، امارات متحده عربی، مالزی و تایلند از این کشورها خواسته‌ است که «فورا» در این زمینه اقدام کنند.

آمریکا هشت تن از مقامات دولتی ایران را به دلیل «نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات مردم ایران در وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور»، در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور طی فرمانی تمامی روابط این هشت نفر با مؤسسات آمریکایی را ممنوع کرد و گفت که افراد تحریم شده، مشمول محدودیت‌های مسافرتی و انسداد دارایی‌ها می‌شوند.

محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران؛ غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه؛ حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات؛ صادق محصولی، وزیر رفاه؛ سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران؛ مصطفی محمد نجار، وزیر کشور و جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی؛ احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و حسین طائب معاون اطلاعات سپاه پاسداران و فرمانده نیروی مقاومت بسیج، هشت مقام ایرانی هستند که مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

آمریکا هشت تن از مقامات دولتی ایران را به دلیل «نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات مردم ایران در وقایع پس از انتخابات» در فهرست تحریم‌های خود قرار داد

هادی قائمی، سخنگوی کمپین با بیان اینکه اعضا جامعه جهانی باید بدین وسیله کسانی را که در «سرکوب» و نقض حقوق مردم ایران نقش دارند هدف قرار دهند، گفت: «این پیامی صریح به مقامات جمهوری اسلامی است که اگر درون کشور از مصونیت نامحدود در قبال جنایات خود برخوردارند اما در سطح بین‌المللی جنایات آنان شناسایی شده‌است و افرادی منفور به شمار می‌روند.»

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران پیش از این در خرداد ۱۳۸۹ با انتشار گزارش «مردان خشونت: مجریان و مروجان سرکوب بعد از انتخابات» خواستار تحریم مالی و ممنوعیت سفر پانزده نفر از مقامات جمهوری اسلامی شده بود.

این کمپین از مقامات کشورهای جهان خواسته ‌است که برخی دیگر از افرادی که در سرکوب‌های اخیر ایران نقش داشته‌اند را نیز به «لیست سیاه بین‌الملی» اضافه کنند.

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پلیس، ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، سید حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، محمد مقیسه، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، محمد تقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان، یدالله جوانی، رییس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روح‌الله حسینیان، نماینده مجلس، علی سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی درسپاه، حسین شریعتمداری، مدیرمسوول روزنامه کیهان، عزت‌الله ضرغامی، رییس صدا و سیما و محمد رضا نقدی، فرمانده بسیج از جمله افرادی هستند که این کمپین خواهان تحریم بین‌المللی آنها است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
تحريم هشت مقام دولتی ايران از سوی آمريکا

نظرهای خوانندگان

جای تعجب دارد که در این لیست پیشنهاد شده خبری از خامنه ای و خانواده اش از جمله مجتبی نیست!!

-- NAM ، Sep 30, 2010

مهمترين جانيان كه ديگر كوچكترين شكي در فرماندهي و آمريت و اجراي تمام جنايات يكسال گذشته ِ ايران ِ انان باقي نيست كه خامنه اي و مجتبي و ضرغامي و مصباح و يزدي و احمد خاتمي و احمدي نژاد و احمدي مقدم حداقل ِ انان هستند بد جوري جايشان در ليست ِ دير هنگام اوباما خالي است.

-- يك شكنجه شده در كهريزك كه خجل است و نام ندارد. ، Sep 30, 2010

مگر فكر كرديد اين افراد احمق اند و فكر چنين روزي را نكرده بودند و ديناري پول به اسم خودشان در جايي نگه داشته اند ؟؟ همه ثروت ِ اين ها و چپاول ها و دزدي هاي وحشتناك شا ن از 400 ميليارد دلار درامد ِ‌ نفت ِ فقط 5 سال گذشته كه معلوم نيست اين پول كجا گم شده ، اين ها به نام ِ افراد ِ فاميل غير همنام شان (‌كه تازه نام ِ خودشان هم هميشه دروغين و مستعار است، و ده ها پاسپورت ايراني گرفتن به ده ها نام ِ مختلف كه از سياسي و عادي، از اداره گذرنامهِ تحت ِ‌ تسلط ِ مطلق ِ خود ِ ان ها برايشان اب ِ خوردن بوده ، و همه شان كلاً ده ها نام ِ مستعار دارند). پس بايد دنبال اين بود كه كدام ايرانی در بانك هاي خارج حساب بانكي يا مستغلاتي بالاي صد مليون دلار دارد، و گشت ديد اين پول از چطور و كجا امده ، و در واقع به چه كسي تعلق دارد.

-- خامنه اي ريشه فساد است، چرا اين سگ هايش را ادم حساب مي ك ، Sep 30, 2010

شاید این افراد پولی در بانکهای خارج نداشته باشند و نخواهند به خارج سفر کنند.اما این تحریم بیشتر جنبه ی سمبولیک دارد . این هشت مرد خبیث از سران این رژیم اند . این نشان می دهد که اگر بخواهند بیشتر از این با آزادی و دموکراسی بجنگند از اینها کلفترهاش هم وارد لیست سیاه خواهند شد.این که خامنه ای و توله اش را چرا در لیست سیاه قرار نداده اند به این معنی نیست که آنها پاکند و دست شان به خون آلوده نیست.
البته به عقیده ی بسیاری از سبزها احمدی نژاد و خامنه ای باید اشخاص صدر لیست سیاه میبودند. حالابعد از تحریم آن هشت مرد خبیث احمدی نژاد رجز نمی خواند. این هم از ابرو و حیثیت و مشروعیت به باد رفته ی این رژیم غارتگر.

-- shamim ، Oct 1, 2010

من با نظر اول موافقم . به نظر من اینها نماینده ملت ایران نیستند و بدلیل جنایات فراوان باید کلیه دارائی های خود وخانواده هایشان در کشورهای مختلف توقیف شود

-- علی ، Oct 1, 2010

تمام اين افراد زير نظارت مستقيم و به فرمان اقاي خامنه اي و تحت حمايت بي قيد و شرط او كار مي كنند و جنايات ان ها منحصر به خودشان نيست و فرمانده و رئيس شان در همه اعمال فجيع ان ها شريك است و مسوؤل بدون ترديد. مسئوليت و جنايت خامنه اي در حقيقت صدها بار بيش از گناهان تك تك اين افراد است زيرا او هزاران نفر را دارد براي كشتار و سركوب مردم ايران فرماندهي مي كند و لذا گناه او مساوي مجموع گناهان تك تك زير دستانش است.

اشتباه امريكا اين است كه فكر ميكند خامنه اي يك روحاني و امام مذهبي و رهبر مسلمانان جهان است و لذا از نظر تقدس و روحانيت و احترام مذهبي شديد براي او در جهان اسلام نمي شود به محاكمه اش كشيد و در ليست جانيان اش گذاشت. در صورت يك سال هاست برا ي كل مردم با شعور كشور خامنه اي نماينده و مظهر بدتر ين چهره دين و مذهب و خدا، و به تمام معني شخصاً يك جاني تمام عيار است كه دارد برا ي تفريح خودش و خداي موهومش به دار مي آويزد، سنگسار ميكند،‌ شكنجه مي دهد، دست و پا مي برد ،‌سر قربانيان را درسطل فاضلاب مي كند. به زن و بچه هاي مردم تجاوز مي كند، چپاول و دزدي ميكند ،‌گروه هاي تروريستي جهان را تجهيز ميكند ،‌فرهنگ ايران و امنيت آن را نابود كرده است و و و و و . همه ملت ايران پشت سر امريكا در مورد هر تصميمي كه براي خامنه اي بگيرد ايستاده اند ، و تمام اشيباهات و گذشته فاشيستي امريكا باهمين يك اقدام درست اش مطهر و پاك مي شود.

-- نوكر امريكا و شخص اقاي اوباما ، Oct 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)