تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

برکناری دو مقام پلیس ایران

فرماندهان پلیس راه ایلام و ساوه در پی حادثه مرگبار سقوط یک اتوبوس در مسیر ایلام-تهران برکنار شدند.

در این حادثه رانندگی که ساعت سه و پنجاه و پنج دقیقه بامداد امروز، چهارشنبه رخ داد، ٢٩ نفر جان خود را از دست دادند و ١١ نفر دیگر مجروح شدند.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، (ایرنا) سردار محسن بیگی، فرمانده پلیس راه ایران با اعلام خبر برکناری دو مقام پلیس، گفت: «این نوع تنبیهات در راستای وظایف كنترلی بیش‌تر بر وسایل نقلیه در جاده‌های مواصلاتی اعمال می‌شود و اثرگذار خواهد بود.»

به گفته بیگی، علت این حادثه «خواب‌آلودگی» راننده بوده که منجر به انحراف به راست و سقوط اتوبوس از ارتفاع هفت متری به زیر پل شده است.

بر اساس آمار، سالانه نزدیک به ۳۰ هزار نفر در جاده‌های ایران کشته می‌شوند

این اتوبوس که از ایلام به سمت تهران در حرکت بود، متعلق به شرکت مسافربری عدل بوده است. این شرکت مسافربری نیز به گفته پلیس راه ایران، «موقتاً» تعطیل شده است.

بر اساس آمار، سالانه نزدیک به ۳۰ هزار نفر در جاده‌های ایران کشته می‌شوند.

سوانح رانندگی پس از بیماری‌های قلبی‌ - عروقی، دومین عامل مرگ و میر در ایران محسوب می‌شود. این در حالی است که تصادفات در جهان، ششمین عامل مرگ و میر محسوب می‌‌شود.

بر اساس آمار‌های رسمی، سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان، بر اثر تصادفات رانندگی کشته و ۵۰ میلیون نفر مجروح می‌شوند.

به گفته کارشناسان «تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفیت بزرگراهی، وجود بیش از دو هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها، کمبود خدمات ایمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی» از مهم‌ترین عوامل تصادف جاده‌ای در ایران به شمار می‌آید.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)