تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

وضعيت وخيم يک زندانی قديمی

ارژنگ داوودی زندانی سياسی قديمی در ايران، پس از گذشت بيش از دو ماه از اعتصاب غذای خود در وضعيت جسمانی بسيار وخيمی به‌سر می‌برد.

به گزارش فعالان عرصه حقوق بشر در ايران اين زندانی سياسی به دليل ضعف شديد، روز گذشته به بهداری زندان رجائی‌شهر کرج منتقل شد.


ارژنگ داوودی

کميته گزارشگران حقوق بشر خبر داد ارژنگ داوودی به‌هنگام انتقال به بهداری زندان «به سختی قادر به تکلم و گشودن پلک‌هايش بود.»

اين کميته می‌افزايد با وجود چنين شرايطی وی در بهداری زندان رجائی‌شهر تحت فشار قرار گرفت تا فرمی که مسئوليت عواقب ادامه اعتصاب غذا را به عهده وی می‌گذاشت، امضا کند.

همسر داوودی: آنقدر حالش بد بود که با ويلچير او را به محل ملاقات آوردند

بر اساس اين گزارش، ارژنگ داوودی بر ادامه اعتصاب خود تأکيد کرده و از امضای چنين فرمی سر باز زده است.

از سوی ديگر نازنين داوودی، همسر ارژنگ داوودی، به کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفت حال همسرش بسيار وخيم است.

نازنين داوودی به اين کمپين گفت: «من آنقدر نگران وضعيت ايشان هستم که اميدوارم اين مشکل طی يکی دو ساعت آينده برطرف شود، يعنی آنقدر حال ايشان وخيم است که نمی‌خواهم بگويم يکی دو روز آينده.»

وی در توصيف وضعيت جسمانی همسرش در آخرين ملاقاتی که هفته گذشته با او داشت اظهار داشت: «آنقدر حالشان بد بود که با ويلچير او را به محل ملاقات آوردند.»

اين ملاقات تنها به دليل وخامت حال ارژنگ داوودی صورت گرفت در حالی که ملاقات‌های اين زندانی با خانواده‌اش قطع شده است و نازنين داوودی از طريق خانواده‌های ساير زندانيان از سلامتی و يا عدم سلامتی همسرش باخبر می‌شود.

اعتصاب غذای اين زندانی سياسی در پی شکايت وی از حاج کاظم، رئيس زندان رجائی‌شهر کرج آغاز شد.

تماس‌های تلفنی ارژنگ داوودی سال پيش قطع شد و وی ديگر اجازه تماس با جايی را نداشت. در پی اين اقدام در روز ۲۲ بهمن سال ۸۸ وی نامه‌ای نوشت و از رئيس زندان رجائی‌شهر شکايت کرد. اما به جای پاسخگويی به اين شکايت او را به زندان انفرادی منتقل کردند و در پی آن، از تاريخ ۲۳ تيرماه ارژنگ داوودی دست به اعتصاب غذا زد.

اين زندانی سياسی همچنين اعلام کرده است در صورتی که برای بازپس‌گيری منزل و جلوگيری از آوارگی خانواده‌اش به شکايت وی رسيدگی نشود به مراجع بين‌المللی شکايت خواهد کرد.

منزل ارژنگ داوودی از سوی قوه قضاييه با حکم قاضی وقت پرونده، آقای حداد، مصادره و به فروش رسيده است. به گفته همسر ارژنگ داوودی اين خانه، هم محل سکونت بود و هم مدرسه‌ای که مجتمع فرهنگی و آموزشی «پرتو حکمت» در آن قرار داشت و محل تحصيل دانش آموزان بود، که پلمب شد.

ارژنگ داوودی در آبان ماه سال ۱۳۸۲ بازداشت گرديد و از آن زمان تاکنون به جرم نوشتن مانيفست سکولار، تشکيل جنبش آزادی ايرانيان، توهين به مقدسات و توهين به رهبری و مقامات، در زندان به‌سر می‌برد. وی معلم، شاعر و نويسنده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)