تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
دادستان تهران:

«سران فتنه منتظر محاکمه باشند»

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام کرد که «سران فتنه» بايد منتظر محاکمه باشند. وی گفت به «جريان فتنه» اجازه بازگشت نمی‌دهيم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) دادستان تهران با تأکيد بر اين‌که «سران فتنه متنبه نشده‌اند» افزود: «يقينا محاکمه‌ آن‌ها يک مطالبه‌ عمومی است و ما در عين حال که عادلانه برخورد می‌کنيم، مسامحه نخواهيم کرد.»


پس از وقايع انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در ايران، مقامات دولتی اين کشور و طرفداران دولت از اين وقايع به‌عنوان «فتنه» و از ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت، به‌عنوان «سران فتنه» ياد می‌کنند.

آن‌ها پس از انتخابات اخير بارها از «محاکمه سران فتنه» سخن گفته‌اند اما تاکنون اين اقدام صورت نگرفته است.

«فتنه‌گران به مسئله هدفمند کردن يارانه‌ها و اجرای آن توسط دولت چشم دوخته‌اند»

جعفری دولت‌آبادی در همين حال گفت: «تعقيب سران فتنه تابع مصالح نظام است.» وی اظهار اميدواری کرد که «نيروهای آن‌ها به دامان مردم بازگردند.»

عباس جعفری دولت‌آبادی، فعاليت‌های کنونی مخالفان را در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی ارزيابی کرد و گفت: «ما نبايد اجازه دهيم که فرصت بازيابی خود را پيدا کنند.»

دادستان تهران افزود: «دستگاه قضايی اجازه‌ بازگشت به جريان فتنه نخواهد داد؛ چرا که آن‌ها به ايجاد فتنه، ايجاد ترديد، انجام نامه‌نگاری‌هايی برای تخريب ذهن مردم و حمله به مقام معظم رهبری و جايگاه ولايت فقيه و سياه‌نمايی در جامعه اقدام کنند.»

اشاره جعفری دولت‌آبادی به نامه‌ها و بيانيه‌های اعتراضی موسوی و کروبی در موقعيت‌های گوناگون است.

وی تأکيد کرد که مخالفان در حال حاضر «به مسئله هدفمند کردن يارانه‌ها و اجرای آن توسط دولت چشم دوخته‌اند و اميد دارند که سوار بر امواج مسائل اقتصادی و اجتماعی بتواند باز هم اقدامات خود را صورت دهد.»

دادستان تهران گفت: «از نظر ما جريان فتنه در حوزه‌ قضايی و در اردوکشی‌های خيابانی کاملا منکوب شده و تنها اميد آن‌ها ورود به حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و ايجاد شبهه است.»

وی در مورد اظهارات روز گذشته‌ی فرمانده انتظامی تهران مبنی بر شناسايی ۱۰۰ نفر از افراد حمله‌کننده به منزل مهدی کروبی گفت: «مصاحبه، گزارش رسمی تلقی نمی‌شود و من قيد معرفی افراد شناسايی شده به مرجع قضايی را نديدم.»

جعفری دولت‌آبادی در بخش ديگری از سخنان خود به آزادی سارا شورد يکی از سه آمريکايی زندانی در ايران که هم اکنون از اين کشور خارج شده اشاره کرد و گفت «قرار وثيقه متهمانی که از کشور خارج می‌شوند ضبط می‌شود.»

وی در باره نامه‌های منتشر شده زندانيان اظهار داشت: «در کجای دنيا رسم است که زندان مرکز صدور بيانيه و اقداماتی باشد که يک محکوم به واسطه‌ همان کارها به حبس محکوم شده است؟ ما به حقوق زندانيان احترام می‌گذاريم اما قرار نيست يک محکوم در داخل زندان همان کارهايی را انجام دهد که به خاطر آن محکوم شده است.»

در ماه‌های اخير چندين نامه از سوی زندانيان منتشر شده است که در آن‌ها از وضعيت ناگوار زندان‌ها و رفتار تند و خشن مأموران با زندانيان نوشته‌اند.

آخرين نمونه آن نامه‌ای به امضای عبدالله مؤمنی، سخنگوی زندانی سازمان دانش‌آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) بود که در آن مؤمنی به ذکر جزئيات شکنجه‌هايی که بر وی رفته و چگونگی اعتراف‌گيری از وی در زندان پرداخته بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این متظاهران به اصطلاح مسلمان که به نان روز میخورند باید همین روزها به فکر پاک کردن جای مهر از پیشانی تهی از مغز باشند!!!
چرا مومنان واقعی این لکه را بر پیشای ندارند؟

-- NAM ، Sep 15, 2010

فتنه اصلي رهبر و متقلبان و دروغگويان منجمله خود جناب عالي هستند. بدانيد كه در صورت هر گونه آزار و آسيب به موسوي و كروبي در واقع به ملت ايران اعلام جنگ داده ايد. بترسيد از هنگامي كه آتش خشم ملت دامان تك تك تان را فرا گيرد  

-- محسن ياوري از تهران ، Sep 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)