تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

دیدار با خانواده‌های اعدام‌شدگان کردستان

شماری از شهروندان کردستانی روز گذشته، جمعه همزمان با عید فطر با خانواده‌های چهار فعال سیاسی ایرانی کرد اعدام شده در اردیبهشت ماه جاری، دیدار کردند.

بنا به گزارش‌های رسیده به زمانه، در این برنامه که در منازل فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی و علی حیدریان برگزار شد، شماری از فعالان مدنی و سیاسی کردستان و خانواده‌های زندانیان سیاسی و کشته شدگان کردستان حضور داشتند.

سلطنت رضایی، مادر فرزاد کمانگر پس از دیدار با فعالان مدنی و سیاسی در منزلش در شهر کامیاران، همراه آنان برای دیدار با خانواده علی حیدریان و فرهاد وکیلی به سنندج رفت.


مادران این سه زندانی سیاسی اعدام شده، با بیان اینکه «همه ما عضو یک خانواده هستیم» از افرادی که در این مدت آنها را تنها نگذاشته و همدردی خود را اعلام کردند، سپاسگزاری کردند.

بنا به این گزارش در شهر ماکو نیز مراسم همدردی با خانواده شیرین علم کوهی، یکی دیگر از افراد اعدام شده در اردیبهشت جاری برگزار شده‌است.

فرزدا کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان و شیرین علم هولی ۴ فعال ایرانی کردی هستند که ۱۹ اردیبشهت سال جاری به همراه مهدی اسلامیان شهروند شیرازی، در زندان اوین تهران اعدام شدند.

این پنج نفر که به «محاربه» متهم شده بودند، بدون اطلاع خانواده و وکلای خود به دار آویخته شدند.

سلطنت رضایی، مادر فرزاد کمانگر پس از دیدار با فعالان مدنی و سیاسی در منزلش در شهر کامیاران، همراه آنان برای دیدار با خانواده علی حیدریان و فرهاد وکیلی به سنندج رفت.

فرزاد کمانگر، علی حیدریان و فرهاد وکیلی در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ به اتهام عضویت در حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) دستگیر و پس از محاکمه به اعدام محکوم شده‌ بودند.

شیرین علم‌هولی نیز در ۲۸ آذر ماه ۱۳۸۸ به اتهام «خروج غیرقانونی» از مرز، به تحمل دو سال حبس تعزیری و به اتهام «محاربه از طریق ارتباط با پژاک»، به اعدام محکوم شده بود.

مقامات جمهوری اسلامی ایران از تحویل اجساد و نشان دادن محل دفن این افراد به خانواده‌های‌شان خودداری کردند.

پس از اعدام این چهار فعال سیاسی مردم شهرهای کردستان طی یک اعتصاب عمومی گسترده نسبت به این اعدام‌ها اعتراض کردند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)