تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«سکوت در برابر قانون‌گریزی یعنی هموار کردن راه استبداد»

علی مطهری از نمایندگان اصواگرای مجلس ایران، سکوت در برابر «قانون‌گریزی‌» دولت دهم را هموارکننده «راه تکروی و استبداد» خواند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، (ایلنا) این نماینده منتقد دولت امروز در نطق میان دستور خود در مجلس گفت: «مجلس برای جلوگیری از انحراف دولت‌هاست. دولت‌های صالح نیز دچار انحراف می‌شوند. چرا كه قدرت فسادآور است و تمایل به استبداد را در حاكمان زنده می‌كند.»


مطهری با اشاره به تقاضای دولت برای پس گرفتن لایحه برنامه پنجم توسعه، تشکیل کارگروه ‌گفت‌وگو با دولت را «کارگروه التماس» نامید که باعث «تحقیر مجلس» می‌شود.

دولت ایران، ١٤ شهریور با ارسال نامه‌ای به مجلس خواهان پس فرستادن لایحه برنامه پنجم توسعه شده بود. دولت به دلیل تغییراتی که مجلس در لایحه داده، خواهان پس فرستادن آن توسط مجلس است. اما محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس گفته بود که مجلس با تشکیل کارگروهی قصد گفت‌وگو با دولت را دارد.

علی مطهری تشکیل کارگروه ‌گفت‌وگو با دولت را «کارگروه التماس» نامید که باعث «تحقیر مجلس» می‌شود

با این حال محمدحسين فرهنگی، عضو هيئت رئيسه مجلس ١٥ شهریور گفت: «با توجه به مذاکره نمايندگان مجلس با رئيس جمهور در روز گذشته (١٤شهریور) مقرر شد درخواست استرداد تا به نتيجه رسيدن گفت‌وگوها مسکوت بماند.»

علی مطهری همچنین «مصاحبه محمود احمدی‌نژاد در مخالفت با قانون حجاب و عفاف، اجرا نکردن قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و كلان شهرها و معرفی نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در حوزه سیاست‌خارجی» را از نمونه‌های قانون‌گریزی دولت معرفی کرد.

محمود احمدی‌نژاد به تازگی چهار نماینده خود را برای امور خارجی منصوب کرده است.

۱۲۲ نماينده مجلس ايران ١٦ شهریور در يک تذکر کتبی به محمود احمدی‌نژاد، نسبت به تعيين نمايندگان ويژه در سياست خارجی و موازی‌کاری در اين عرصه تذکر دادند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز هشتم شهریورماه ٨٩ در دیدار با رئیس‌‌جمهوری و اعضای هیأت دولت ایران به طور ضمنی مخالفت خود را با اين تصمیم محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد.

این نخستین بار نیست که علی مطهری از دولت دهم و محمود احمدی‌نژاد انتقاد می‌کند.

مطهری در یکی از انتقادات‌اش، مردادماه گذشته در گفت‌وگو با هفته‌نامه سروش گفت که محمود احمدی‌نژاد و گروه هوادارش مانند گروه فرقان هستند.

گروه فرقان یک گروه اسلام‌گرای افراطی بود که تا سال ١٣٥٨ در ١٢ ترور علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران دست داشت. آیت‌الله مرتضی مطهری پدر علی مطهری نیز اردیبشهت ٥٨ به دست این گروه ترور شد.

پس از انتشار این انتقادات در مرداد ماه گذشته، چند نماینده هوادار دولت در مجلس، خواهان واکنش قوه قضاییه این کشور و برخورد با علی مطهری شدند.

آن‌ها سخنان مطهری را «اهانت به شخص دوم کشور و عقده‌گشایی» خوانده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)