تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مجاهدين انقلاب: سردار مشفق بايد محاکمه شود

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، يکی از سازمان‌های اصلاح‌طلب مخالف دولت کنونی ايران، بيانيه‌ای در حمايت از شکايت هفت نفر از فعالان سياسی عليه «سردار مشفق» منتشر کرد.

به گزارش تارنماهای نزديک به گروه‌های اصلاح‌طلب ايران، اين بيانيه پس از گذشت یک ماه از طرح شکایت بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده، محسن میردامادی، محسن امین‌زاده، عبدالله رمضان‌زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی و محسن صفایی فراهانی؛ هفت نفر از اصلاح‌طلبان نسبت به سخنان «سردار مشفق»، منتشر شده است.


يکی از راهپيمائی‌های اعتراضی به نتايج انتخابات در سال گذشته

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیانیه خود تصریح کرده است: «اعترافات سردار مشفق بیانگر تخلفات انتخاباتی موردی نیست بلکه اعتراف به تخلفات سازمان‌یافته و گسترده‌ای است که به تغییر ماهیت انتخابات انجامیده است.»

بيانيه این «اعترافات» را «بهترین قرینه بر وقوع تقلب گسترده و منجر به تغییر نتایج آرا در انتخابات ریاست جمهوری دهم» خوانده‌ است.

«اعترافات سردار مشفق اعتراف به تخلفات سازمان‌یافته و گسترده‌ای است که به تغییر ماهیت انتخابات انجامید»

اين سازمان ضمن تشريح سخنان «سردار مشفق» نوشته است: «سخنان سردار مشفق تحليل و ارزيابی اصلاح‌طلبان از ماهيت ناسالم انتخابات رياست جمهوری دهم و سازماندهی و طراحی پشت پرده انتخابات و مهندسی آرا را کاملأ مستند ساخته است.»

در بخش ديگری از بيانيه، ضمن حمايت از شکايت هفت اصلاح‌طلب عليه «سردار مشفق»، برخورد حکومت ايران با اين اصلاح‌طلبان مورد انتقاد قرار گرفته و تنها واکنش حکومت به اين شکايت «فراخواندن سه تن از شاکيان به زندان» ذکر شده است.

بيانيه افزوده است: «بی‌تفاوتی نسبت به شکايت اين هفت تن، معنايی جز خودکامگی، عدم التزام به قانون و بی‌اعتنائی مطلق به افکار عمومی ندارد.»

اين سازمان از کليه احزاب، فعالان سياسی و نهادهای مدنی و آسيب‌ديدگان حوادث يک‌ساله اخير خواسته است «به منظور پايان دادن به اين بی‌تفاوتی و ممانعت از ادامه توهين به شعور ملت، خواستار رسيدگی به شکايت اين هفت نفر عليه سردار مشفق و همفکران و همکاران او شوند و اجازه ندهند به فراموشی سپرده شوند.»

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی در انتهای بيانيه خود خواهان «تعقيب قضائی سردار مشفق و رسيدگی به اتهامات وی در دادگاه علنی»، «تشکيل کميته حقيقت‌ياب متشکل از افراد بی‌طرف برای بررسی آثار اقدامات غيرقانونی وی و همکارانش» و در صورت آشکار شدن حقيقت «آزادی کليه زندانيان بيگناه» شده است.

سخنرانی «سردار مشفق» که گفته می‌شود از فرماندهان قرارگاه ثارالله سپاه است در پائیز سال ۱۳۸۸ در جمع گروهی از روحانیان در شهر مشهد ایراد شد و فايل صوتی آن بيش از دو ماه پیش به طور گسترده در اینترنت منتشر گرديد.

در این اظهارات اتهامات تندی به بعضی از سرشناس‌ترین چهره‌های سیاسی ایران وارد شده و نحوه مقابله نهادهای نظامی و اطلاعاتی متمایل به جناح اصولگرا با این افراد و چگونگی دخالت این نهادها در انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری، تشریح شده است.

هفت اصلاح‌طلب شکايت‌کننده، سخنرانی سردار مشفق را «سندی مهم در جهت روشن شدن مسائل پشت پرده انتخابات و حوادث پس از آن» توصیف کرده و از او و همفکرانش به دلیل دخالت غیرقانونی در انتخابات به نفع محمود احمدی‌نژاد، جلوگیری از نظارت ناظران رقبای او بر روند رأی‌گیری، سوء استفاده از ابزارهای اطلاعاتی علیه اصلاح‌طلبان و ایراد اتهام علیه آنها شکایت کردند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به کی شکایت کرده اند ؟!

-- سید شمال ، Sep 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)