تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

دولت بر خلاف تصميم مجلس تعطيلی عيد فطر را افزايش داد

درپی تصميم مجلس ايران مبنی بر موکول کردن بررسی افزايش تعطيلی عيد فطر به ساماندهی کل تعطيلات اين کشور، دولت تصميم گرفت يک روز بعد از اين عيد را تعطيل اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) طرح يک فوريتی اختيار دولت برای تعيين ساعات کار در ماه رمضان و افزايش تعطيلی عيد فطر، امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ايران مورد بررسی قرار گرفت.


بنا بر اين گزارش جهانبخش محبی‌نيا، عضو هيأت رئيسه مجلس پس از تذکرها و سخنان نمايندگان در اين جلسه اعلام کرد که امضاکنندگان طرح بايد ۱۵ نفر باشند و اگر تعداد آن‌ها کاهش يابد طرح مسترد می‌شود.

وی گفت که تعدادی از امضاکنندگان اين طرح امضای خود را پس گرفته‌اند و بنابراين طرح مزبور از دستور کار مجلس خارج می‌شود.

تابش: هيأت رئيسه مجلس، شأن مجلس را حفظ نمی‌کند

پيش از اين سخنان، محمدرضا تابش؛ رئيس فراکسيون اقليت اصلاح‌طلبان مجلس، در جلسه امروز ضمن بيان اينکه «هيأت رئيسه مجلس، شأن مجلس را حفظ نمی‌کند»، گفت اين طرح با «تعلل مجلس و با اعمال تغييراتی که در کميسيون اجتماعی انجام شده، از اهداف اصلی طراحان دور شد.»

وی تأکيد کرد: «در سال همت مضاعف و کار مضاعف قرار نبود تعطيلات را اضافه کنيد بلکه قرار بود مناسبت‌های دو روز تاريخی حذف و به تعطيلات عيد فطر اضافه شود.»

اشاره رئيس فراکسيون اقليت مجلس به دو روز تعطيلی ۲۹ اسفند، روز ملی شدن صنعت نفت و ۱۵ خرداد، روز بازداشت آيت‌الله خمينی در سال ١٣٤٢ است که قرار بود از تعطيلات رسمی ايران حذف گردند و به‌جای آنها تعطیلات عید فطر به سه روز افزایش پیدا کند.

از سوی ديگر محمدحسن ابوترابی‌فرد، نايب رئيس مجلس ايران، پس از استرداد طرح افزايش تعطيلی عيد فطر اعلام کرد: «افزايش تعطيلی عيد فطر در چارچوب ساماندهی کل تعطيلات کشور بررسی می‌شود.»

ابوترابی‌فرد افزود: «نگاه نمايندگان اين بود که طرح در سال جاری تصويب شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند اما با توجه به روند بررسی اين طرح در مجلس، امکان استفاده از اين تعطيلات در عيد فطر سال جاری غيرممکن شد.»

اما ساعتی پس از اين تصميم مجلس، محمدرضا رحيمی، معاون اول رئيس جمهور اعلام کرد: «دولت تصميم گرفت يک روز بعد از عيد فطر را تعطيل اعلام و آن را به مرور در ساعات کاری کارمندان در طول سال جبران کند.»

رحيمی افزود: « متأسفانه نمايندگان در خصوص تعطيلی عيد فطر به نتيجه نرسيدند اما دولت به اين نتيجه رسيد که اگر جمعه عيد فطر باشد، شنبه را تعطيل اعلام کند.»

نمایندگان مجلس ایران روز دوم شهريورماه جاری به طرحی رأی دادند که در صورت تصویب نهایی، تعطیلات عید فطر در این کشور به سه روز افزایش پیدا می‌کرد و تعطیلات ١٥ خرداد و ٢٩ اسفند حذف می‌شد.

اين نخستين بار نيست که مجلس و دولت دهم تصميمات متفاوتی می‌گيرند و بر سر مسائل گوناگون اجرائی اختلاف دارند.

چندی پيش آيت‌الله خامنه‌ای در ديدار با کارگزاران و مسئولان حکومتی از شورای نگهبان خواست که به اين اختلافات رسيدگی کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مجلسی که به آن شکل انتخاب (انتصاب) شود، معلوم است که هیچ کس، حتا رئیس جمهور قلابی هم آن را تحویل نمی گیرد. اینها باید بروند و کشک بسابند.

-- Mehdi ، Sep 8, 2010

هرج و مرج را چه جوری می نویسند؟

-- بدون نام ، Sep 8, 2010

بهتر است مجلس بی اختيار را ببندند !

-- Kazem ، Sep 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)