تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سکينه آشتيانی به ۹۰ ضربه شلاق محکوم شد

سجاد قادرزاده، پسر اين زن محکوم به سنگسار خبر داد که مادرش به مجازات جديد ۹۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

بنا به گزارش روزنامه تايمز لندن پسر سکينه محمدی آشتيانی گفته است که اين بار مقامات قضايی جمهوری اسلامی وی را به «گسترش فساد و بی‌شرمی» متهم کرده‌اند.


تمام اين ماجرا به خاطر انتشار عکسی بود که روز ۲۸ ماه اوت در تايمز منتشر شد. در اين تصوير، زن بدون حجابی سکينه محمدی آشتيانی معرفی شده بود در حالی که تصوير متعلق به زن ديگری بود.

مينا احدی، مدير کميته ضد سنگسار و اعدام گفته است: «در واقع عکس فوق متعلق به سوسن هجرت، فعال سياسی ايرانی ساکن سوئد بود.» وی می‌افزايد: «همين که از اين ماجرا باخبر شديم، از طريق روزنامه «آفتونبلادت» سوئد اعلام کرديم که عکس فوق متعلق به خانم آشتيانی نيست.»

دو روز پيش، روزنامه تايمز از انتشار اين عکس پوزش خواست اما ظاهرا اين تکذيب در تصميم قضايی مقامات ايران تاثيری نداشته است

دو روز پيش، در روز سوم سپتامبر، روزنامه تايمز از انتشار اين عکس پوزش خواست اما ظاهرا اين تکذيب در تصميم قضايی مقامات ايران تاثيری نداشته است.

سجاد قادرزاده، گفته است مجازات تازه برای مادرش، بهانه‌ای برای آزار و اذيت بيش‌تر اوست.

سکينه محمدی آشتيانی ۴۳ ساله سکينه در تاريخ ۲۵ ارديبهشت‌ماه ۱۳۸۵ به اتهام داشتن «رابطه نامشروع» با دو نفر به ۹۹ ضربه شلاق محکوم ‌شد. پس از اجرای اين حکم در تاريخ ۱۹ شهريورماه همان سال با به‌ميان آمدن پرونده قتل همسرش، اين بار به اتهام «زنای محصنه» به سنگسار محکوم گرديد.

در چند ماه اخير اعتراضات جهانی نسبت به اين حکم و در دفاع از جان سکينه محمدی آشتيانی گسترش يافت.

از جمله اين اعتراضات می‌توان به دادخواستی که برناردـ هنری له‌وی، روزنامه‌نگار و فيلسوف فرانسوی در اين رابطه منتشر کرد و بيش از ۶۵ هزار نفر آن را امضا کردند و همچنين نامه کارلا برونی، همسر نيکلا سارکوزی، رئيس جمهوری فرانسه خطاب به سکينه محمدی آشتيانی که در روزنامه ليبراسيون منتشر شد و سخنان ايزابل آجانی، بازيگر معروف سينمای فرانسه در دفاع از وی، نام برد.

وزير امور خارجه بريتانيا و سخنگوی وزارت خارجه آمريکا حکم سنگسار وی را «اقدامی وحشيانه» خواندند و رئيس جمهور برزيل نيز از ايران تقاضا کرد که اجازه دهد وی به برزيل پناهنده شود که ايران اين درخواست را رد کرد.

در پی اين اعتراضات دولت ايران اعلام کرد او سنگسار نخواهد شد اما حکم اعدام وی پابرجاست. ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ايران نيز اعلام کرد در مورد اين پرونده «راهکارهای ويژه» را در نظر خواهد گرفت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جمهوری اسلامی، با این "قضاوت‌های عادلانه"‌اش، کذب تمامیِ آنچه را که با بوق و کرنا از طرفی جهانشمول بودن و از طرفی لطیف‌ترین وانسانی‌ترین روحیات بشری را به دنیا اعلام می‌کند؛ به اثبات رساند.
این مقامات قضایی با خشم انتقامجویانه رای صادر می‌کنند و این نوع قضاوتِ نامربوط، تنها نمایانگر بی‌شرمی و فساد تلنبار شده بر صندلی قضاوت می‌باشد. محال است که این "قضات" آنقدر بی‌عقل باشند ( لااقل پس از توضیح)، آن عکس را متعلق به سکینه بدانند.
بسیار دردناک است که یک انسان‌نما بنام "قاضی" مسلمان، چنان اسیر نفرت و سرخوردگی مقاومت بین‌المللی می‌شود که اینگونه کودکانه با جان هموطن‌اش مقابله می‌کند. بی‌شرمی و فساد دستگاه قضایی ایران امروز بی‌همتاست.
تصور کنیم واقعا روزی فرارسد که دست چنین "قضاتی" در سطح جهانی باز شود. در آنصورت، این‌ها حکم انهدام تمامی زنان و اکثریت مردان را کورکورانه صادر می‌کنند.

یک هموطن

-- بدون نام ، Sep 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)