تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تبعيد دو زندانی سياسی در ايران

حامد روحی‌نژاد و احمد کريمی، دو زندانی سياسی که در زندان‌های جمهوری اسلامی ايران به‌سر می‌برند؛ به زندان‌های زنجان و گنبد کاووس تبعيد شدند.

به گزارش هرانا، تارنمای خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين دو زندانی، به‌منظور اجرای حکم تبعيدشان، شب گذشته از زندان اوين به اين دو شهر منتقل شده‌اند.


بر اساس اين گزارش خبر تبعيد اين دو زندانی نه به خانواده‌ها و نه به وکلای مدافع آن‌ها ابلاغ شده است.

حامد روحی‌نژاد دانشجوی رشته فلسفه، از ارديبهشت ماه سال ۸۸ تاکنون به اتهام عضويت در يکی از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی ايران در زندان نگه‌داری می‌شود.

خبر تبعيد اين دو زندانی نه به خانواده‌ها و نه به وکلای مدافع آن‌ها ابلاغ شده است

وی که مبتلا به بيماری «ام اس» است و بخشی از اندام‌های عصبی بدن‌اش نيز به دليل عدم رسيدگی پزشکی در زندان فلج شده است؛ تا کنون از حق داشتن مرخصی استعلاجی محروم بوده است.

حامد روحی‌نژاد در دادگاه‌های جمعی حوادث پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران، محاکمه و به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام روحی‌نژاد در دادگاه تجديدنظر به ۱۰ سال حبس و تبعيد به زنجان تقليل يافت.

فعالان حقوق بشر در ايران به دليل شرايط جسمانی اين زندانی سياسی معتقدند که وی می‌بايستی در بيمارستانی خارج از زندان مورد مداوا قرار گيرد. گفته می‌شود که روحی‌نژاد درصد بالايی از بينايی خود را از دست داده و يکی از دستان‌اش از کار افتاده است.

درخواست خانواده وی برای مرخصی نيز تا کنون از سوی مسئولان قضايی بی‌پاسخ مانده‌است.

همزمان با اجرای حکم تبعيد حامد روحی‌نژاد، احمد کريمی که در بند ۳۵۰ زندان اوين به‌سر می‌برد به منظور اجرای حکم تبعيد، به زندان شهرستان گنبد کاووس منتقل شد.

به گفته يکی از مسئولان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران «زندان گنبد کاووس محل نگه‌داری زندانيان با جرايمی چون قتل و مواد مخدر است و هيچ زندانی سياسی در اين زندان نگه‌داری نمی شود و نگه‌داری آقای کريمی در اين زندان مخالف با اصل تفکيک جرايم خواهد بود.»

احمد کريمی نيز به اتهام عضويت در يکی از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی ايران، قبل از انتخابات اخير رياست جمهوری در اين کشور بازداشت شده بود.

وی در دادگاه‌های جمعی حوادث پس از انتخابات ابتدا به اعدام و سپس به ۱۵ سال حبس توام با تبعيد به گنبد کاووس محکوم گرديد.

به گزارش فعالان حقوق بشر در ايران خانواده اين زندانی سياسی ماه‌هاست که از ديدن فرزندشان محروم بوده‌اند و تبعيد اين زندانی به گنبد کاووس ملاقات با اين زندانی را برای خانواده وی با دشواری‌هايی همراه خواهد کرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)