تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

پاسخ وکيل حسين موسويان به وزارت اطلاعات

هوشنگ پوربابايی، وکيل مدافع حسين موسويان، از اعضای گروه سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران، با انتشار پاسخی به وزارت اطلاعات اعلام کرد که موکل وی از اتهام جاسوسی تبرئه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وکيل مدافع موسويان در پاسخ خود نوشته است که اين موضوع در فروردين ماه ۱۳۸۷ از سوی سخنگوی وقت قوه قضائيه رسما اعلام شده است.


حسين موسويان

روز ۳۱ مردادماه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران با انتشار اطلاعيه‌ای در واکنش به اظهارات علی‌اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران، جرم «جاسوسی» حسين موسويان، را «قطعی» خواند.

علی‌اکبر صالحی چند روز پيش از آن در پاسخ به اين پرسش که آيا تيم هسته‌ای دوران رياست جمهوری محمد خاتمی جاسوس بودند؟ گفت: «من چنين چيزی را قبول ندارم که آن‌ها جاسوس بودند. بنده از همان ابتدا در اين پرونده بوده‌ام و تا جايی که اطلاع دارم در تيم مذاکره‌کننده ما جاسوسی وجود نداشته است.»

«مقامات رسمی صراحتا عدم انتساب اتهام جاسوسی و تبرئه آقای موسويان را اعلام کرده‌اند»

وزارت اطلاعات در اطلاعيه خود جرم «قطعی» حسين موسويان را طبق رای دادگاه «جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده با پوشش مسئولين نظام و مامورين دولت و در اختيار قرار دادن اطلاعات مزبور به ديگران (افراد فاقد صلاحيت و بيگانگان)» دانسته است.

هوشنگ پوربابايی در پاسخ به وزارت اطلاعات نوشته است تحقيقات در مورد موکل‌اش تا آذرماه ۱۳۸۶ ادامه داشته و قاضی پرونده که معاون دادستان تهران نيز بوده در ششم آذرماه اين سال اعلام کرده است که «موضوع جاسوسی از ابتدا مطرح نبوده و وزارت اطلاعات هم قبول دارد.»

وکيل مدافع حسين موسويان توضيح داده است که محکوميت موکل‌اش در تاريخ ۱۴ فروردين‌ماه ۸۷ به دليل «مدارکی» بود که از سوی دادگاه انقلاب از منزل موسويان جمع‌آوری شده بود.

پوربابايی گفته است دليلی بر ارائه اسناد و مدارک موجود در خانه موکل‌اش «به بيگانگان و افراد فاقد صلاحيت» ارائه نشده است.

هوشنگ پوربابايی تاکيد کرده است: «مقامات رسمی در قوای قضائيه و مقننه در احکام رسمی و نشست‌های خبری صراحتا عدم انتساب اتهام جاسوسی و تبرئه آقای موسويان را اعلام کرده‌اند.»

وی می‌پرسد چگونه وزارت اطلاعات که «حتی ضابط دادگستری نيز محسوب نمی‌شود» با وجود گذشت سه سال از اين موضوع اقدام حسين موسويان را «مصداق روشن و کامل جاسوسی» می‌داند؟

وی در پايان پاسخ خود به نقل از موکل‌اش آورده است: «بنا بر مصالح کشور کماکان به سکوت خود ادامه داده اما چنان‌چه حيثيت اينجانب مورد هتاکی قرار گيرد، با شکستن سکوت‌ام، شخصا پاسخ کسانی که موضوعاتی را مطرح می‌کنند، خواهم داد.»

حسين موسويان که در زمان رياست جمهوری محمد خاتمی به‌عنوان معاون دبير شورای عالی امنيت ملی، عضو هيئت مذاکرات هسته‌ای ايران بود؛ در تاريخ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ بازداشت گرديد و پس از ۸ روز، با وثيقه ۲۰۰ ميليون تومانی آزاد شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)