تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
میرحسین موسوی:

جنبش سبز زمینه آشتی ملی را فراهم کرده است

به گفته میرحسین موسوی از رهبران مخالفت دولت ایران، «جنبش سبز، زمینه آشتی ملی، دوستی و وحدت را به‌وجود آورده است.»

به گزارش تارنمای کلمه، موسوی در دیدار با فرزندان خانواده‌های فرماندهان دوران جنگ ایران و عراق افزود: «تشکل‌های سیاسی که با سیاست‌های غلط از هم جدا شده بودند، به تدریج به هم نزدیک‌تر می‌شوند، با هم مذاکره می‌کنند و بر سر یک سفره می‌نشینند.»


این رهبر مخالف دولت، «آزادی، عدالت و تفاهم بر سر پاسداری از حقوق ملت» را «نقطه وصل» تشکل‌های سیاسی خواند و گفت «مرزهای خودی و ناخودی به تدريج کم‌رنگ می‌شوند.»

جنبش مخالفان دولت ایران که پس از انتخابات بحث برانگیز ریاست‌جمهوری سال گذشته شکل گرفت به «جنبش سبز» موسوم شد. رنگ سبز نماد مخالفان در ایران است.

میرحسین موسوی: زندان‌های ما از فرزندان مبارز و آزادی‌خواه این کشور پر شده است

میرحسین موسوی، زنجیره انسانی از میدان تجریش تا میدان راه‌آهن تهران را به‌عنوان «راهبردی» اعلام کرد که «در سطح ملی» دنبال می‌شود.

سال گذشته هواداران موسوی در خرداد ٨٨ با تشکیل زنجیره انسانی از میدان تجریش تا میدان راه‌آهن، حمایت خود را از او اعلام کردند.

موسوی همچنین «پرونده‌سازی و اقدامات گسترده به نام مبارزه با جنگ نرم» را «نفرت پراکنی» عده‌ای خواند که «نفع خود را در تفرقه مردم می‌دانند.»

پس از انتخابات ٢٢ خرداد ٨٨، ده‌ها فعال سیاسی و روزنامه‌نگار در ایران به اتهام آن‌چه که از سوی حکومت ایران «کودتای مخملی و نرم» نامیده می‌شود، بازداشت و به حبس‌های طولانی محکوم شدند.

این رهبر مخالف دولت، حکومت ایران را «گرفتار فساد و ظلم» دانست و افزود: « زندان‌های ما از فرزندان مبارز و آزادی‌خواه این کشور پر شده است.»

او کشور ایران را دچار «بحران» خواند و گفت:‌«آرای مردم است که می‌تواند کشور را از بحرانی که در آن گرفتار شده، نجات بدهد.»

موسوی افزود:‌ «کسانی که شاکی از اتهاماتی هستند که بر آن‌ها وارد شده، به زندان برده می‌شوند و تهمت زننده و دستگاه‌های حامی او دور از دسترس قوه قضاییه قرار می‌گیرند.»

اشاره میرحسین موسوی به هفت نفر از سران احزاب اصلاح‌طلب است که ١٧ مردادماه گذشته از یک مقام امنیتی سپاه پاسداران که «سردار مشفق» معرفی شده و همچنین از یک «گروه اطلاعاتی و نظامی» به اتهام دخالت در دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران شکایت کردند.

محسن امین‌زاده، بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده، عبداله رمضان‌زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی، محسن صفایی‌فراهانی و محسن میردامادی هفت نفری هستند که این شکایت را امضا کرده‌اند.

پس از علنی شدن این شکایت، مرخصی «مصطفی تاج‌زاده و محسن صفایی‌فراهانی» که از امضا‌کنندگان شکایت بودند، لغو شد و به زندان اوین برگشتند.

مخالفان در ایران می‌گویند که سال گذشته محمود احمدی‌نژاد در نتیجه «آرای مهندسی شده و با دخالت سپاه پاسداران» رئیس‌جمهور شده اما حکومت ایران این اتهام را رد می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این تحریم و فشار بین المللی است که حکومت را مجبور به نرمخویی با منتقدین خودی درون نظام نموده، این اشتباه است که دیگران با سایت سازی،بیانیه و افطار کردن محفلی, چرخش رژیم را از آن خود بدانند. در بهترین شکل ممکنه برای ثبات رژیم تا فوت ولی‌ فقیه و فریب غربی ها و سبز‌های داخل، امکان براندازی دولت احمدی‌نژاد از طریق استیضاح مجلس هست که راه را برای امثال خاتمی،لاریجانی‌ها و شرکأ هموار میکند. تغییرات ریشه‌ای با این رجال سیاسی برای مردم ایران اتفاق نخواهد افتاد.

-- مهرتاش ، Aug 24, 2010

بیاید اسم این آشتی را «آش سبز» بنامیم که همگی بتوانیم سر یک «سفره ملی» آنرا نوش جان کنیم. جاوید موسوی از میدان راه آهن تا میدان تجریش.

-- بدون نام ، Aug 24, 2010

آشتی ملی؟ با که؟ با جمهوری اسلامی منظورتان است؟ حتمأ , و گر نه که مردم مبارز علیه حکومت اسلامی که با خود دشمنی ندارند.
دیدید آقای موسوی وقتی میگویند شما از مهره های خود رژیم اسلامی بوده و هستید و تنها برای احراز موقعیت خود دست بکار شده اید کم بی جا نگفته اند؟
مگر جنبش سبز اگر میخواست با حکومت رابطه صلح جویانه ای داشته باشد اصلأ تشکیل میشد؟ اگر اینگونه بود که شما میگوئید پس آنهمه تظاهرات و بزیر کشیدن و آتش زدن عکسهای رهبر این حکومت به جه خاطر بود؟ واقعأ فکر میکنید ندا ها برای شخص شما جان باخته اند؟ و یا سایرین بصرف احراز ریاست جمهوری شما به زندان رفته اند؟
میفرمائید « زندان‌های ما از فرزندان مبارز و آزادی‌خواه این کشور پر شده است.» !
بفرمائید فرزندان این کشور با که به مبارزه بر خاسته اند؟ و آزادی از چه و برای که؟ و آنوقت صحبت از آشتی ملی میفرمائید؟!
میفرمائید «آرای مردم است که می‌تواند کشور را از بحرانی که در آن گرفتار شده، نجات بدهد.»
کدام آرا آقای موسوی؟ آرائی که در انتخابات به شما داده اند؟ یعنی میفرمائید با احراز پست رئیس جمهوری دولت اسلامی از جانب شما که حد اقل میدانیم که وزیر کشورش , وزیر اطلاعاتش , وزیر امور خارجه و وزیر دفاعش را شخص رهبر انتخاب میکند , از بحران خارج میشود؟!!!
تازه مدیر تلویزیون و قوه قضائیه وفرماندهان نظامی که جای خود دارد.
شما اگر راست میگوئید و برای آرا مردم احترام قائلید چرا پیشنهاد یک همه پرسی را به حکومت نمیدهید؟ همه پرسی نظیر آنی که در اولین فروردین حکومت اسلامی انجام گرفت؟ جمهوری اسلامی آری یا جمهوری اسلامی نه ؟

-- مینوچهر ، Aug 24, 2010

این آقای منوچهر انگاری اصلا نوشته ی میرحسین را نخوانده! موسوی کجا گفته که باید با این حکومت و این نظام وحدت کرد!!! آخر انصاف و درایت و خرد هم چیز خوبی ست. دوست دارم آقای منوچهر دقیقا جمله ی مورد نظرش را بیاورد تا من که در این گوشه ی تهران عهستم ارشاد شوم. موسوی می گوید که وحدتی بین سلایق مختلف از هر قوم و هر نژاد و هر مذهب و البته به برکت جنبش سبز درست شده حالا معلوم نیست این آقای میونی چهره در کجای سخن میرحسین این وحدت اسلامی را بیرون آورده است. لطفا توصیح دهید! ما که در ایرانیم می بینیم که موسوی راهش درست است و بینش درست!

-- بدون نام ، Aug 24, 2010

باز این بنده خدا خواب دید . این مردم که شما از آنها صحبت میکنی طرفدار فرهنگ غرب هستند . اصلا مذهبی به ان مفهوم که شما یا رقیبتان ادعا میکند نیستند . یک گرین کارت یا اقامت یک کشور غربی بگذارد جلویشان تا ببینید در ایران ۲۰ در صد جمعیت هم باقی نمی ماند . آنها جمهوری ایرانی میخواهند اصلا خواهان مداخله در غزه و لبنان یا باج دادن به روسیه یا نامه نگاری به لولا برزیلی و کاسترو و ... نیستند . اینها نسل ماهواره و اینترنت هستند . این فحاشی به دین هم کار هواداران کمونیست جنابعالی است . برو به وب سایت اخبار روز ، پیک ایران ، پیک نت ، روز ، ایران امروز ، رادیو زمانه ، ..... تمام مقالات ضد دین ( نه حکومت مذهبی !) و فحاشی به حتا روشنفکران دینی مثل سروش که خواهان خروج کامل دین از دولت و سیاست هستند و سکولاریسم سیاسی مورد حمله هواداران چپ جناب عالی هستند . چرا آنها را به حاکمیت نسبت میدهی ؟ مگر اینکه معتقدی اینها عوامل حکومت هستند . در ان صورت بهتر است وقتی به روشنفکران دینی و لیبرال های مذهبی و ملی مذهبی ها حمله میکنند اقلا صف خودت را از آنها جدا کنی همانطوریکه وقتی مردم نه غزه نه لبنان گفتند و جمهوری ایرانی و مرگ بر روسیه صف خودت را از مردم جدا کردی . نه اینکه همسر بانوی شما بیاید از صدام دفاع کند ! این عوام فریبی است اگر شما و متحدین چپتان حقیقت خواست ملت را ندیده بگیرید و در ظاهر خود را سکولار و آزادیخواه جا بزنید . همانقدر که مشایی و احمدی به دلیل شناخت شان از مردم ( که از شما و اصول گرایان بهتر است ) به مکتب ایرانی چسبیده اند .

-- ashty ، Aug 24, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)