تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

يک دختر مکزيکی «دوشيزه جهان» شد

خيمنا ناوارته، «دوشيزه جهان» در سال ۲۰۱۰ شناخته شد.

در مراسمی که دوشنبه شب در شهر لاس وگاس آمريکا برگزار گرديد اين دختر ۲۲ ساله اهل گوادالاخارا موفق شد از ديگر رقيبان خود پيشی بگيرد.


خيمنا ناوارته، «دوشيزه جهان» در سال ۲۰۱۰

خيمنا ناواراته با اين موفقيت، علاوه بر دريافت تاج پيروزی می‌تواند به مدت يک سال در يک مدرسه بازيگری در نيويورک تحصيل کند. همچنين می‌تواند يک سال هر کفش و لباس و وسايل آرايشی را که می‌خواهد، بدون پرداخت مبلغی تهيه کند.

«دوشيزه جهان» می‌بايست در اين مدت در راه مبارزه با ايدز و سرطان پستان نيز تلاش کند.

رقابت‌های «دوشيزه جهان» از سال ۱۹۵۲ ميلادی هر سال برگزار می‌شود

در مراسم پايانی انتخاب «دوشيزه جهان»، نامزدها در مراحل مختلف علاوه بر حضور بر روی صحنه با لباس‌های شب و بی‌کينی، می‌بايست در گفت‌وگويی به يک سئوال پاسخ گويند.

خيمنا ناواراته هيئت داوران امسال را نه تنها با لباس شب ياقوتی رنگ‌اش مبهوت کرد بلکه با پاسخ‌های خود به سئوالات اوان لی‌سايچک، قهرمان آمريکايی اسکيت روی يخ، در زمينه مسئوليت سنگين در برخورد کودکان با اينترنت، آن‌ها را قانع کرد که می‌تواند «دوشيزه سال» باشد.

ناواراته گفت «اينترنت در دوران کنونی يک ضرورت و يک ابزار مفيد است» و در همين حال افزود «ما بايد به کودکان ارزش‌هايی را بياموزيم که به‌عنوان خانواده آموخته‌ايم.»

پيروزی خيمنا ناواراته همه تماشاگران را شگفت‌زده کرد. رقبای ناواراته از کشورهای جامائيکا، استراليا، ونزوئلا، ايرلند و آمريکا نيز جزو برندگان احتمالی به شمار می‌رفتند.

برگزيدگان دوم و سوم اين دوره، به ترتيب، يندی فيليپس از جامائيکا و جسنتا کمبل از استراليا بودند.

رقابت‌های «دوشيزه جهان» از سال ۱۹۵۲ ميلادی هر سال برگزار می‌شود. اين مسابقات نخستين بار توسط پاسيفيک ميلس آمريکايی که مدير يک شرکت نساجی بود بنيان گذاشته شد.

مرحله مقدماتی اين رقابت‌ها در هر يک از کشورهای عضو اين سازمان برگزار می‌شود و در مرحله نهايی برگزيدگان هر کشور در يک دوره يک‌ماهه به رقابت با يکديگر می‌پردازند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تعبیر دختر شایسته که قبل از انقلاب برای رقابت خانمهای دوشیزه به کار می رفت زیبا بود ومناسب است که در رسانه های فارسی زبان ایران وتاجیکستان وافغانستان وفارسی زبانان کشورهای دیگر به کار رود.
دوستدار زبان فارسی

-- بدون نام ، Aug 24, 2010

توضيح:
رقابت‌های «دوشيزه جهان» با رقابت‌هایی که پيش از انقلاب در ايران با نام «دختر شايسته» شناخته می‌شد فرق دارد. «دوشيزه جهان» رقابت‌های Miss Universe است و دختر شايسته رقابت‌هایMiss Teen Prinsess = MTP و Miss Intercontinental = MIC است. در سطح جهان رقابت‌های ديگری چون دوشیزه زمین و دوشیزه بین‌الملل نيز وجود دارند. پس بنا بر اين انتخاب نام «دوشيزه جهان» بدين خاطر صورت گرفته که با رقابت‌های «دختر شايسته» اشتباه گرفته نشود.

-- زمانه ، Aug 24, 2010

چرا باید با بیکینی جواب سوالو بده؟

-- فاطمه ، Aug 24, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)