تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ديدار زندانيان اعتصابی با خانواده‌های خود

سرانجام زندانيان اعتصاب‌کننده بند ۳۵۰ زندان اوين موفق شدند با خانواده‌های خود ملاقات کنند.

بر اساس گزارش تارنماهای مدافع حقوق بشر، خانواده‌های همه زندانيان سياسی بند ۳۵۰ اوين امروز در سالن ملاقات حضور يافتند و در اين ميان خانواده‌های زندانيانی که بيش از دو هفته در اعتصاب غذا و بيش از ۳ هفته در سلول‌های انفرادی به‌سر بردند، توانستند با بستگان خود ديدار کنند.


طبق گزارش خبرگزاری هرانا، اين خانواده‌ها پس از ملاقات، روحيه زندانيان اعتصاب‌کننده را «خوب» توصيف کردند.

اين خانواده‌ها پس از چهار هفته بی‌خبری از وضعيت بستگان خود موفق به ديدار آن‌ها شده‌اند.

اعتراض خانواده‌های زندانيان سياسی نسبت به وضعيت زندانيان در ماه گذشته ابعاد گسترده‌ای يافت.

اين خانواده‌ها پس از چهار هفته بی‌خبری از وضعيت بستگان خود موفق به ديدار آن‌ها شده‌اند

ابتدا جمعی از خانواده‌های زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين برای نشان دادن اعتراض و نگرانی خود از سلامتی اين زندانيان، صبح ۹ مردادماه مقابل دادستانی تهران تجمع کردند. خواسته اين خانواده‌ها خاتمه دادن به رفتار نامناسب با زندانيان سياسی بود.

سپس اين خانواده‌ها در هفته اول اعتصاب بستگان خود، روز ۱۱ مردادماه اعتراض خود را نسبت به لغو ملاقات با اعلام اعتصاب غذا ادامه دادند.

پس از آن، با ارسال نامه‌هايی به مسئولان مختلف قضايی از جمله دادستان تهران از آن‌ها خواستند که امکان ملاقات با اين زندانيان را فراهم کنند اما مسئولان به اين خواسته‌ها توجهی نکردند.

روز ۱۳ مرداد تجمع اعتراضی ديگری توسط خانواده‌ها در مقابل دادستانی تهران برگزار شد که با برخورد خشونت‌آميز پليس امنيتی روبه‌رو گرديد.

پس از اعتراضات و اظهارات خانواده‌ها در رسانه‌های مختلف، نيروهای امنيتی با تماس با خانواده‌های زندانيان سياسی آنان را از گفت‌وگو با رسانه‌ها منع کرده و تهديد کردند که در صورت چنين اقدامی آن‌ها را بازداشت خواهند کرد.

در شامگاه دوشنبه ۱۸ مرداد زندانيان اعتصابی با انتشار پيامی به اعتصاب غذای خود پايان دادند.

۱۲ تن از زندانيان اعتصاب‌کننده پس از ۲۲ روز به بند عمومی ۳۵۰ زندان اوين بازگردانده شدند و سپس سه زندانی ديگر به آن‌ها ملحق شدند اما همچنان از ملاقات با خانواده‌های خود محروم ماندند.

اعتصاب غذای زندانيان و اعتراضات خانواده‌ها هيچ‌گاه در رسانه‌های رسمی ايران بازتاب نيافت.


علی مليحی، بهمن احمدی امويی، حسين نورانی‌نژاد، عبدالله مومنی، علی پرويز، حميدرضا محمدی، جعفر اقدامی، بابک بردبار، ضيا نبوی، ابراهيم (نادر) بابايی، کوهيار گودرزی، مجيد دری، مجيد توکلی، کيوان صميمی، غلام‌حسين عرشی، محمدحسين سهرابی راد و پيمان کريمی آزاد زندانيانی بودند که در اعتصاب غذايی که از روز چهارم مرداد در بند ۳۵۰ اوين آغازشد، شرکت داشتند.



اقدام آن‌ها در اعتراض به رفتار زندانبانان و نيز قطع تماس‌های تلفنی با خانواده‌هايشان بود. پس از اعلام اعتصاب غذا، مسئولان زندان، زندانيان را به سلول‌های انفرادی منتقل کردند. در پی آن وضعيت آنان باعث نگرانی عمومی شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)