تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
رهبر جمهوری اسلامی:

روند پی‌گيری پرونده کوی دانشگاه کند بود

آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران در سخنان روز يکشنبه خود با گروهی از دانشجويان، کندی روند پی‌گيری پرونده کوی دانشگاه را «نبود انگيزه لازم در برخی دستگاه‌ها» دانست و قول پی‌گيری آن را داد.

به نوشته خبرگزاری‌های ايران آيت‌الله خامنه‌ای گفت: «روند اين پيگيری کند بوده و آن‌چنان که بايد پيش نرفته است اما اين مسئله فراموش نشده و انشاءالله به پيش خواهد رفت.»


حمله به کوی دانشگاه تهران چند روز پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری ايران در ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ رخ داد.

در جريان حمله نيروهای لباس‌شخصی و پليس به اين کوی، تا کنون برخی منابع از کشته‌شدن دو نفر و برخی ديگر از به‌قتل رسيدن پنج نفر خبر داده‌اند. در اين حمله شمار زيادی از دانشجويان مجروح و بسياری نيز بازداشت و مورد آزار و اذيت قرار گرفتند.

«نمی‌شود محيط دانشگاه را به حال خود رها کرد مسائل انضباطی لازم است»

رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ در دانشگاه تهران، با اشاره به حمله به کوی دانشگاه، دانشجويان مورد حمله قرار گرفته را «نه آن شلوغ‌کن‌ها» که «دانشجوهای مومن و حزب‌اللهی» خوانده بود.

در اسفندماه ۱۳۸۸، فيلمی از وقايع نيمه شب کوی دانشگاه نيز منتشر شد. اما پس از آن نيز علی‌رغم اظهارات و قول‌های مقامات مسئول جمهوری اسلامی ايران اين واقعه پی‌گيری نشد.

رهبر جمهوری اسلامی ايران در ادامه سخنان خود در باره برخوردهای انضباطی با دانشجويان، محيط دانشگاه را «آماج توطئه‌های دشمن» خواند و گفت « نمی‌شود محيط دانشگاه را به حال خود رها کرد» و مسائل انضباطی را «لازم» دانست اما تندروی در اين زمينه را خوب ندانست.

آيت‌الله خامنه‌ای در بخش ديگری از سخنان خود با دانشجويان در باره اتحاد نيروها در جمهوری اسلامی گفت: «در شرايط فعلی برخی معتقدند بايد وحدت را اصل قرار داد اما برخی معتقدند بايد با استفاده از شرايط، ناخالصی‌ها را از دامن انقلاب زدود.»

وی هر دوی اين‌ها را مورد تاکيد قرار داد و در ادامه منظور از وحدت را «اتحاد بر مبنای اصول» خواند.

در روزهای اخير موضوع «اتحاد» و «وحدت» پس از اختلافات پی در پی مجلس شورای اسلامی ايران و دولت دهم محمود احمدی‌نژاد بر سر مسائل اجرايی، از سوی مقامات مسئول جمهوری اسلامی بارها تکرار شده است.

از سوی ديگر بحث بر سر روشن‌ساختن موقعيت نيروهای معترض به نتايج انتخابات اخير رياست جمهوری که پيش از آن، در چارچوب نظام جمهوری اسلامی قرار می‌گرفتند نيز مطرح است.

آيت‌الله خامنه‌ای در اين رابطه افزود: «با هرکسی به همان اندازه که اصول را قبول دارد متصل و متحديم و هرکسی اصول را قبول ندارد طبعاً از اين دايره وحدت خارج است.»


آيت‌الله خامنه‌ای چند روز پيش نيز در ديدار با کارگزاران حکومتی گفته بود «عده ای در حال آتش‌افروزی‌های سياسی ميان جناح‌ها و عناصر مختلف جناح‌ها هستند» و افزوده بود: «ما عرض کرديم جذب حداکثری، دفع حداقلی. البته معيار و ميزان، اصول و ارزش‌هاست.»

از سوی ديگر روز گذشته جلسه مشترک مجلس و دولت برای بررسی مسائل اجرايی کشور برگزار شد و ۲۴۹ نماينده مجلس نيز طی بيانيه‌ای از سخنان آيت‌الله خامنه‌ای پشتيبانی کردند. همچنين علی لاريجانی، رئيس مجلس نيز در سخنان پيش از دستور مجلس به دفاع از سخنان آيت‌الله خامنه‌ای پرداخت.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)