تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تنها هزار کارمند از تهران منتقل شدند

با اتمام مهلت انتقال کارمندان دولت از تهران، اعلام شده که تنها هزار نفر از کارمندان دولت از تهران خارج شده‌اند.

مهلت انتقال کارمندان دولت به شهرهای دیگر ٣١ مرداد ١٣٨٩ به پایان رسیده است.


دولت هدف از انتقال کارمندان را تمرکز زدایی از پایتخت اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نعمت‌الله ترکی، معاونت پشتیبانی و منابع انسانی استانداری تهران گفته که «طبق آمار باید ٢٠ هزار نفر کارمند دستگاه‌های دولتی از تهران خارج شوند. از این تعداد تا کنون هزار نفر منتقل شده‌اند و هفت هزار نفر برای خروج ثبت نام کرده‌اند. ما افرادی که ثبت نام کرده‌اند را از تهران خارج شده حساب می‌کنيم.»

اما فروردین ٨٩ احمد بزرگیان، معاون نوسازی و تحول اداری اعلام کرده بود که خروج ٢٠٠ هزار کارمند همراه با خانواده‌های‌شان از تهران در دستور کار دولت قرار دارد.

دولت دهم اعلام کرده که برای تمرکز زدایی از پایتخت، برخی از وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها از تهران خارج خواهند شد

دولت دهم اعلام کرده که برای « تمرکززدایی از پایتخت، برخی از وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها از تهران خارج خواهند شد.»

دولت محمود احمدی‌نژاد ٢٣ اسفند ١٣٨٨ آیین‌نامه اعطای تسهیلات به کارکنان دستگاه‌های اجرایی متقاضی انتقال از شهر تهران را به تصویب رساند.

دولت در این آئین‌نامه برای کارمندان انتقالی تسهیلات «برداشتن سقف اضافه کار، دریافت وام با شرایط آسان، هدیه ازدواج، امکانات ورزشی و بهداشتی رایگان و امتیازات برای خدمت در مناطق محروم» را تصویب کرده است.

با این حال کارمندانی که به شهرهای دیگر ایران منتقل شده‌اند، می‌گویند که دولت به تسهیلاتی که وعده داده بود، عمل نکرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دیروز گزارش داد که کارمندان سازمان میراث فرهنگی که به شیراز منتقل شده‌اند، خواهان بازگشت به تهران شده‌اند.

آن‌ها به ایسنا گفته‌اند که «وعده‌های اولیه دولت فراموش شده است.»

این کارمندان افزوده‌اند: «از وقتی به شیراز آمدیم هر روز یك جا هستیم نه مكان ثابتی برای كار داریم نه مكانی مطمئن برای آسایش. در محل كار كه تا الآن سرپا می‌ایستیم و جایی برای نشستن نداریم در محل استراحت نیز خیلی راحت نیستیم صبح مثل سرباز ما را از هتل بیرون می‌كنند، غذای آنجا هم اغلب روزها یا قورمه سبزی است یا قیمه آن هم نپخته و با كیفیت بسیار بد.»

یک کارمند زن که نام‌اش فاش نشده به ایسنا گفته که «حاضریم با نصف حقوقی كه در تهران به ما می‌دادند به خانه و زندگی خود برگردیم.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)