تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
بيانيه ۲۴۹ نماينده و سخنان رئيس مجلس

«دعوت به سياست جذب حداکثری»

۲۴۹ نماينده مجلس شورای اسلامی ايران طی بيانيه‌ای از سخنان اخير آيت‌الله سيدعلی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی پشتيبانی کردند. همچنين علی لاريجانی، رئيس مجلس نيز در سخنانی به دفاع از سخنان آيت‌الله خامنه‌ای پرداخت.

اين نمايندگان مجلس به‌همراه رئيس مجلس از «سياست جذب حداکثری در سياست داخلی» که از سخنان اخير رهبر جمهوری اسلامی بود حمايت کردند.


به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، نمايندگان مجلس در بيانيه خود از «وحدت و هم‌دلی قوا» و «هم‌فکری آنان در يافتن راه‌های توسعه کشور» نوشته‌اند و «عناصر صديق انقلاب» را به «معاضدت ملت و سياست جذب حداکثری در ميان سياست داخلی» دعوت کرده‌اند.

علی لاريجانی نيز در سخنان پيش از دستور مجلس در همين رابطه گفت «بعضی‌ها آتش‌افروزی سياسی و اجتماعی می‌کنند و عده‌ای برای اين کار ماموريت دارند.»

لاريجانی: بعضی‌ها آتش‌افروزی سياسی و اجتماعی می‌کنند و عده‌ای برای اين کار ماموريت دارند

آيت‌الله خامنه‌ای سه روز پيش در ديدار با کارگزاران حکومتی گفته بود «عده ای در حال آتش افروزی های سياسی ميان جناح‌ها و عناصر مختلف جناح‌ها هستند» و افزوده بود: «ما عرض کرديم جذب حداکثری، دفع حداقلی. البته معيار و ميزان، اصول و ارزش‌هاست.»

رئيس مجلس ايران در سخنان خود گفت: «يک عده‌ای می‌خواهند اصلا عناصر گوناگون را، جناح‌های مختلف را، افرادی از هر يک از جناح‌ها را به جان هم بياندازند و اختلاف ايجاد کنند.»

علی لاريجانی «خشم و غيظ» را برای «دشمنان انقلاب» دانست و «دوستان انقلاب» را در «سپهر رأفت اسلامی» قرار داد.

پس از روی کار آمدن دولت دهم جمهوری اسلامی ايران و در ماه‌های اخير اختلافات در ميان مسئولان حکومتی گسترش يافته است.

اين اختلافات به‌ويژه ميان مجلس و دولت دهم بيش‌تر بارز است. از جمله اين اختلافات می‌توان به اختلاف بر سر اجرای طرح هدفمندسازی يارانه‌ها، طرح حجاب و عفاف، عدم ابلاغ قوانين توسط دولت، ارائه اساسنامه شرکت‌های نفتی، بودجه مترو و... اشاره کرد.

در اين رابطه بود که رهبر جمهوری اسلامی ايران در سخنان اخير خود خواستار دخالت شورای نگهبان در اختلافات دولت و مجلس شد «تا با مشخص شدن حدود اختيارات و وظايف، مسائل حل شود و تفکيک قوا که از اصول قانون اساسی است تحقق پيدا کند.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)