تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تذکر کتبی ۱۶ نماینده مجلس به احمدی‌نژاد

۱۶ نماینده مجلس ایران به محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم تذکر کتبی داده‌اند که به سخنان «هنجارشکن» اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر ریاست جمهوری واکنش نشان دهد.

خبرگزاری‌های ایران امروز، یکشنبه گزارش داده‌اند که این نمایندگان همچنین خواهان اعلام برائت اسفندیار رحیم مشایی از سخنان پیشین خود شده‌اند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید در ایران نیز روز گذشته گفت که محمود احمدی‌نژاد، رئیس دفترش را «وادار» به سکوت کند.


همچنین ولی اسماعیلی از نمایندگان اصول‌گرای مجلس ایران امروز به خبرگزاری مهر گفته که فراکسیون اصول‌گرایان با انتشار نامه‌ای به احمدی‌نژاد در خصوص مشایی تذکر خواهد داد.

به گفته وی تاکنون ۱۰۰ نماینده مجلس این نامه را امضا کرده‌اند.

آقای اسماعیلی همچنین گفت که ۲۰ نماینده مجلس در جلسه‌ای با محمود احمدی‌نژاد در خصوص اسفندیار رحیم مشایی با او گفت‌وگو کرده‌اند اما این جلسه نتیجه نداده‌است.

این نماینده مجلس از احتمال قرائت نامه نمایندگان در روز سه شنبه هفته‌جاری در مجلس خبر داد.

اسفندیار رحیم‌مشایی دو هفته قبل در مراسم پایانی همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور گفته بود: «از مکتب اسلام دریافت‌های متنوعی وجود دارد، اما دریافت ما از حقیقت ایران و حقیقت اسلام، مکتب ایران است و ما باید از این به بعد مکتب ایران را به دنیا معرفی کنیم.»

این سخنان واکنش تند اصول‌گرایان را به دنبال داشت. محمدتقی مصباح‌یزدی، عضو مجلس خبرگان و از حامیان دولت پس از انتشار سخنرانی آقای مشایی کسانی که مکتب ایران را به جای مکتب اسلام معرفی می‌کنند «غیرخودی» دانست و این سخنان را «بی‌شرمانه» خواند.

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران نیز ۱۵ مرداد در نماز جمعه تهران بدون نام بردن از مشایی، گفت: «ایرانی که بخواهد در برابر اسلام قرار گیرد، ملی‌گرایی شرک آلود است.»

آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید در ایران روز گذشته گفت که محمود احمدی‌نژاد، رئیس دفترش را «وادار» به سکوت کند.

از سوی دیگر حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز سخنان مشایی را «جرم علیه امنیت ملی و حمله به ارکان نظام» دانست و به طور ضمنی خواهان مجازات مشایی شد.

او گفت که «وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی باید پاسخگو باشند و قوه قضائیه بایستی رسیدگی کند.»

با این حال محمود احمدی‌نژاد از مواضع اسفندیار رحیم مشایی حمایت کرده و گفته که مخالفانش با رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری به مناظره بنشینند. آقای احمدی‌نژاد همچنین انتقادات علیه مشایی را «غیرعادی» خوانده‌است.

پیش از این نیز سخنان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری درباره دوستی مردم ایران با مردم اسرائیل سبب جدال لفظی بین اصول‌گرایان شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر خامنه ای نبود احمدی نژاد تا به حال صد باره سرنگون شده بود نمایندگان مجلس از سیدعلی رهبر می ترسند وگرنه برایشان هیچ کاری ندارد 2 روزه یک رئیس جمهور بی کفایت را از کار بیکار کنند

-- مان ، Aug 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)