تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
نمایندگان هوادار دولت:

قوه قضاییه با مطهری و توکلی برخورد کند

چند نماینده هوادار دولت در مجلس ایران، خواهان واکنش قوه قضاییه این کشور و برخورد با علی مطهری و احمدی توکلی، نمایندگان منتقد دولت شده‌اند.

علی مطهری از نمایندگان اصول‌گرای مجلس ایران در گفت‌وگو به هفته‌نامه سروش، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران را به گروه فرقان که در ایران یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، تشبیه کرده‌است.

احمد توکلی یکی دیگر از نمایندگان اصول‌گرای مجلس نیز به خبرگزاری مهر گفته بود که احمدی‌نژاد، گرفتار «استبداد رای» شده و در برابر قانون اساسی«گردن‌کشی» می‌کند.

فاطمه آلیا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، سخنان توکلی و مطهری را «اهانت به شخص دوم کشور» خوانده و خواهان رسیدگی قوه قضاییه شده‌است.


جواد ابطحی، عضو کمیسیون شوراهای مجلس نیز گفته که «پیگیری قضایی توهین به رییس جمهور نیاز به شاکی خصوصی ندارد و مدعی‌العموم باید در این زمینه علیه توهین‌کنندگان اقامه دعوی کند.»

همچنین محمود احمدی‌بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سخنان توکلی و مطهری را «عقده‌گشایی» دانسته و خواهان برخورد قوه قضاییه با این دو نماینده مجلس شده‌است.

ایرنا روز گذشته و صبح امروز، یکشنبه به صورت گسترده اقدام به انتشار اخباری مبنی بر درخواست برخی از نمایندگان مجلس برای دخالت قوه قضائیه در این مسئله و برخورد با علی مطهری و احمد توکلی کرد.

تارنمای «الف» که متعلق به احمد توکلی است در واکنش به اخبار روزگذشته ایرنا نوشت که «آیا ایرنا با این کار خود می‌خواهد بعد از مطهری و توکلی دیگر کسی جرات نکند به قانون شکنی‌ها و رفتارهای ناهنجار رئیس‌جمهور و اطرافیان‌اش اعتراض کند؟»

محمود احمدی‌بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سخنان توکلی و مطهری را «عقده‌گشایی» دانسته و خواهان برخورد قوه قضاییه با این دو نماینده مجلس شده‌است

در ماه‌های گذشته بین مجلس و دولت بر سر ابلاغ قوانین اختلافاتی پدید آمده‌است.

محمود احمدی‌نژاد، چهارشنبه ۲۰ مرداد جاری گفت که هیچ قانونی نیست که دولت اجرا نکرده باشد و آن‌چه را که اجرا نمی‌کند، قانون نیست.

او افزوده بود: «من دو میلیارد دلاری که مجلس تصویب کرده بود که دولت برای کمک به مترو بدهد را قانون نمی‌دانم. نه این‌که قانون بدانم و عمل نکنم.»

وی با بیان اینکه این مصوبه از سوی شورای نگهبان رد شده و در مجمع تشخیص مصلحت بردند له تصویب رسیده، گفت: «به نظر ما این قانون نیست.»

احمدی‌نژاد گفته که اختلافات مجلس و دولت را به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران گزارش داده‌است و رهبر ایران بررسی این اختلافات را به شورای نگهبان سپرده‌است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس در واکنش به سخنان احمدی‌نژاد، گفت آن‌چه را که مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کند، قانون است و باید اجرا شود.

امروز همچنین داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس در تذکری کتبی که در صحن علنی مجلس خواند، گفت که محمود احمدی‌نژاد به دلیل استفاده از «ادبیات خارج از ادب» در همایش ایرانیان خارج از کشور، باید از مردم ایران عذرخواهی کند.

محمود احمدی‌نژاد چند روز پیش در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور در مورد تأثیر فشار کشورهای غربی بر رفتار دولت گفته بود که «آن ممه را لولو برد.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)