تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تویوتا ارسال ماشین به ایران را متوقف کرد

شرکت ژاپنی تویوتا روز چهارشنبه اعلام کرد که در پی تحریم‌های مالی و تجاری ایران به خاطر فعالیت‌های اتمی‌اش، صادرات محصولات خود به ایران را متوقف کرده است.

به گزارش شبکه سی. ان. ان، کی‌سوکه کیریموتو، سخنگوی تویوتا با اعلام این خبر گفت که این شرکت در این شرایط حساس بین‌المللی، اوضاع را از نزدیک پیگری می‌کند.

تویوتا می‌گوید این تصمیم را به خاطر جلوگیری از ایجاد تبعات منفی در بازار خود در ایالات متحده اتخاذ کرده است. از دیگر سو این اقدام بزرگ‌ترین شرکت اتومبیل‌سازی دنیا نمادین به نظر می‌رسد چرا که این شرکت تا ماه می سال ٢٠١٠ فقط ٢٢٢ ماشین به ایران فرستاده است و میزان فروش ماشین به ایران در تمام سال ٢٠٠٩ نیز همین مقدار بوده است.

تویوتا هیچ کارخانه‌ای در ایران ندارد و از ماه ژوئن نیز ارسال خودرو برای شرکت‌های توزیع کننده اتومبیل‌های‌اش در ایران را نیز متوقف کرده است

تویوتا هیچ کارخانه‌ای در ایران ندارد و از ماه ژوئن نیز ارسال خودرو برای شرکت‌های توزیع کننده اتومبیل‌های‌اش در ایران را نیز متوقف کرده است.

این شرکت اعلام کرده است اگرچه ارسال خودرو به ایران ناقض تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور نیست اما از آن‌جا که ایالات متحده شرکت‌هایی را که با ایران مبادله اقتصادی دارند تحت نظر گرفته است، تویوتا ترجیح می‌دهد تا زمان نامعلومی صادرات کالاهای خود به ایران را متوقف کند.

چندی پیش آمریکا از ژاپن خواسته بود که وضع تحریم‌هایی علیه ایران را در دستور کار خود قرار دهد و مقامات ژاپنی نیز اعلام کردند که در حال بررسی باری اعمال تحریم‌هایی یک جانبه علیه ایران هستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)