تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انتقاد شدید رئیس قوه قضاییه از احمدی‌نژاد

آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران از محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران به شدت انتقاد کرده و گفته که شخص رئیس‌جمهور مطالب «غیر منصفانه‌ای» علیه قوه قضاییه مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا رئیس قوه قضاییه امروز در نشست مسئولان قضایی افزوده: «من از باب یک شهروند عادی این مملکت چنین توقع حقی را از ایشان دارم. این چه ادبیاتی است که مثلا خورد که خورد بگذار بخورد تا دردش بیاید، توقع‌ ما از رئیس جمهوری این است که ادبیاتش متین و فاخر و با تعابیر جا افتاده و البته صحیح و منصفانه باشد.»


محمود احمدی‌نژاد روز گذشته گفته بود که «فردی در مقاله خود بدون نام بردن از کسی مطلبی را درباره یک شیوه نادرست نوشته است اما می‌گویند چون به فلان آقا خورده است باید پیگیری شود. بالاخره مقاله می‌نویسند که به فلان آقا بربخورد، دردش بیاید و خود را اصلاح کند.»

لاریجانی همچنین گفته است: «این‌که گفته‌اند شخصی در نوشته‌اش با اینکه اسم از کسی نبرده‌ است اما باز هم محکوم شده‌، ناشی از عدم درک صحیح مفاد قانون و کیفیت صدور رأی است.»

آیت‌الله لاریجانی گفت که «بساط توهین» و «افراد لاابالی» که هر چه خواستند، می‌گویند باید جمع شود

احمدی‌نژاد روز گذشته گفته بود که «اخیرا اتفاق عجیبی افتاد و با وجود آن که هیات منصفه با اکثریت قاطع نویسنده این مقاله را مجرم ندانست اما قاضی برخلاف نظر هیات منصفه هفت ماه حبس تعلیقی برای وی صادر کرد.»

فرد مورد اشاره این دو مقام حکومت ایران، محمدجعفر بهداد، مدیرعامل پیشین خبرگزاری ایرنا است که به دلیل انتشار مطلبی در مورد علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران به اتهام «نشر مطالب خلاف واقع و توهین» به هفت ماه حبس تعلیقی محکوم شده است.

رئیس قوه قضاییه همچنین ادبیات احمدی‌نژاد را مورد انتقاد قرار داده و گفته که «توقع ‌ما از رئیس‌جمهوری این است که ادبیاتش متین و فاخر و با تعابیر جاافتاده و البته صحیح و منصفانه باشد.»

محمود احمدی‌نژاد به دلیل نوع بیانش همواره مورد انتقاد قرار گرفته است. او اخیرا در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز گفته بود که «ممه را لولو خورد، آب را بریز جایی که می‌سوزد.»

آیت‌الله لاریجانی افزوده که «این سخن رئیس جمهوری که گفته است دادستان در موارد توهین به رئیس جمهوری ورود نکرده، مسأله خلاف واقعی است. من قبلا به خودشان هم تذکر داده‌ام.»

احمدی نژاد روز گذشته گفته بود که «طبق قانون شخصیت‌های امام راحل، رهبری و رییس جمهوری باید حفظ شود و اگر کسی به این شخصیت‌ها اهانت کرد باید به طور مستقیم وارد شد و نیاز به شکایت ندارد اما این موضوع درباره رییس جمهوری اتفاق نیفتاده است.»

لاریجانی در پاسخ به احمدی‌نژاد گفته که «دادستان اعلام کرده که ایشان در چند مورد اقدام کرده است چهار مورد خود دادستان از باب مدعی‌العموم و شانزده مورد هم حسب شکایت رئیس جمهوری وارد عمل شده‌اند. حالا این‌که شکایت‌ها به محکومیت بیانجامد یا نه ربطی به دادستان ندارد.»

هفته گذشته علی مطهری، نماینده مجلس نیز خبر داد که احمدی‌نژاد از او شکایت کرده است.

آیت‌الله لاریجانی همچنین گفته که اكنون کار به جایی رسیده‌است که می‌گویند مجلس را به توپ می‌بندیم. همه ما صد در صد وظیفه داریم مسیر قانون را طی ‌کنیم.

او افزوده که «بساط توهین» و «افراد لاابالی» که هر چه خواستند، می‌گویند باید جمع شود.

اول تیرماه گذشته پس از تصویب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد در مجلس، تعدادی از تشکل‌های دانشجویی حامی دولت با گردهمایی در مقابل مجلس تهدید کردند که اگر نمایندگان از تصمیم خود کوتاه نیایند مجلس را به «توپ» خواهند بست.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

گروه شعبان بی مخ را تاريخ بياددارد؟!

-- Cyrus ، Aug 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)