تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
محمود احمدی‌نژاد:

تحريم‌ها اقتصاد ايران را شکوفاتر می‌کنند

محمود احمدی‌نژاد، رئيس دولت دهم، گفت «با تحريم ايران هيچ اتفاقی نمی‌افتد و چه بسا ملت ما جشن هم بگيرد.»

محمود احمدی‌نژاد که در همايش هفته جهانی مساجد سخن می‌گفت، بار ديگر در باره تحريم‌های غرب عليه جمهوری اسلامی ايران موضع‌گيری کرد.


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، احمدی‌نژاد در سخنان خود مدعی شد تحريم‌ها تاثيری بر وضعيت اقتصادی جمهوری اسلامی نخواهد گذاشت.

وی اروپايی‌ها را خطاب قرار داد و گفت «آن‌ها ايران را نمی‌شناسند، دنيا عوض شده و نمی‌دانند با چه جامعه‌ای طرف هستند.»


محمود احمدی‌نژاد برای اثبات سخنان خود اقتصاد ايران را «يک اقتصاد ۹۰۰ ميليارد دلاری» دانست که تبادلات ايران با اروپا «تنها ۲۴ ميليارد دلار» آن را شامل می‌شود و بر اين اساس افزود «با تحريم آن‌ها اتفاقی نمی‌افتد. چه بسا ملت ما جشن هم بگيرد.»

محمود احمدی‌نژاد از «کارگروهی که چند سال پيش برای تحريم‌ها تشکيل شده» خبر داد که اخيرا تصميماتی نيز گرفته‌است

رئيس دولت دهم اظهار داشت که «اگر اين تحريم‌ها اثر هم بگذارد در پنج يا ۱۰ سال آينده است و به دوره‌ اوباما نخواهد رسيد»، در عين حال اثر تحريم‌ها را « شکوفاتر، مستحکم‌تر و قدرتمندتر ساختن اقتصاد ايران» خواند.

محمود احمدی‌نژاد از «کارگروهی که چند سال پيش برای تحريم‌ها تشکيل شده» خبر داد که اخيرا تصميماتی نيز گرفته‌است. وی در تشريح برخی از اين تصميمات به سه مورد اشاره کرد. نخست آن‌که «از اين تحريم‌ها استفاده کنيم و توليدات خود را گسترده و جهانی کنيم.» دوم اينکه از تحريم‌ها «برای برپايی يک نظام اقتصادی جديد در جهان بهره ببريم» و سوم اين‌که «از همان مسيری که آن‌ها می‌خواهند به ما ضربه‌ای بزنند چنان ضربه‌ای بزنيم که ساقط شوند.»

احمدی‌نژاد در عين حال اعلام کرد که «برخی تصميمات ما برای مقابله با اين تحريم‌ها قابل اعلام عمومی نيست.»

وی با اشاره به نگرانی غرب در مورد ساخت بمب هسته‌ای بار ديگر تاکيد کرد که «ما بمب را قبول نداريم و الا اگر می‌خواستيم بسازيم از شما نمی‌ترسيديم» افزود «تمام کارهای آن‌ها برای مقابله با از بين رفتن سيطره‌ دلار است.»

وی به اين «ادعای تحريم‌کنندگان» که «می‌گويند می‌خواهيم به دولت ايران فشار بياوريم و به ملت ايران کاری نداريم» چنين پاسخ گفت: «اگر يک دولت در جهان به‌طور کامل مشروعيت داشته باشد آن هم ايران است.»

شورای امنيت سازمان ملل متحد در روز ۲۰ خرداد ماه امسال چهارمين قطعنامه تحريمی عليه ايران، قطعنامه ۱۹۲۹، را تصويب کرد.

در همين زمينه، اتحاديه اروپا و آمريکا در راستای اجرای اين قطعنامه و افزايش فشار بر ايران دست به اعمال تحريم‌های يک‌جانبه ای عليه ايران زدند.

وزيران خارجه اتحاديه اروپا در جلسه ۲۶ ژوئيه خود، با اعمال تحريم‌های جديد عليه ايران موافقت کرد. اين تحريم‌ها شديدترين تحريم هايی است که اتحاديه اروپا عليه يک کشور خارجی به اجرا در آورده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)