تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«آینده هاشمی بستگی به تصمیم آیت‌الله خامنه‌ای دارد»

احمد خاتمی، روحانی هوادار دولت می‌گوید که «آینده سیاسی» اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان به تصمیم آیت‌الله خامنه‌ای و انتخابات هیئت رئیسه خبرگان بستگی دارد.

به گزارش سحام‌نیوز، وی که روز گذشته در همایش سیاسی سپاه پاسداران در تبریز سخن می‌گفت، افزود: «مواضع هاشمی رفسنجانی همان مواضع ۲۶تیرماه است.»

اکبر هاشمی رفسنجانی، ۲۶ تیرماه سال گذشته، دو ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری با حضور در تربیون نمازجمعه وضعیت ایران را «بحرانی» توصیف کرد و خواستار آزادی زندانیان سیاسی و دلجویی از آسیب دیدگان رخدادهای پس از انتخابات شد.

سخنان آقای هاشمی از آن زمان تا کنون انتقادات بسیاری را از طرف هواداران دولت متوجه وی کرده‌است.

احمد خاتمی از جمله افرادی است که در یک‌سال اخیر بارها به موضع‌گیری‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت درباره رخدادهای پس از انتخابات اعتراض کرده‌ است.

رفیق‌دوست: هاشمی احساس خستگی می‌کند
این سخنان در حالی بیان می‌شود که محسن رفیق‌دوست، رئیس پیشین بنیاد مستضعفان و جانبازان ادعا می‌کند که آقای هاشمی احساس خستگی می‌کند و مایل است که به قم برود.

محسن رفیق‌دوست می‌گوید که آقای هاشمی رفسنجانی به وی گفته‌ است: «اگر آقا واقعا اجازه دهند من به قم می‌روم اما ایشان اجازه نمی‌دهند.»

پیش از این نیز برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر احتمال کناره‌گیری اکبر هاشمی رفسنجانی از سمت‌هایش منتشر کرده بودند.آقای هاشمی چندی پیش در گفت‌وگو با ماهنامه مدیریت ارتباطات گفته بود که مایل به کناره‌گیری از سمت‌هایش است اما نگران است که این تصمیم «عوارض بد سیاسی» داشته باشد و به نوعی «قهر» تلقی شود.

محسن رفیق‌دوست در این مصاحبه اختصاصی به خبرگزاری فارس گفت که تنها اختلاف اکبر هاشمی و رهبر جمهوری اسلامی بر سر ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد است.

به گفته این چهره سیاسی اصولگرا: «آقای هاشمی به عنوان یک انسان ۷۶ ساله، معتقد است آقای احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری مناسب نیستند. البته این نظر را خیلی‌های دیگر هم می‌گویند اما آنها مهم نیستند. آقای هاشمی مهم است.»

محسن رفیق‌دوست می‌گوید که تنها اختلاف اکبر هاشمی و رهبر جمهوری اسلامی بر سر ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد است

وی با بیان اینکه «در حمایت از رهبری، بدیلی برای آقای هاشمی نمی‌شناسم»، در پاسخ به دلیل حضور نیافتن رئیس مجلس خبرگان در نمازجمعه گفت: «بروید ببینید چه کسانی باعث این کار شده‌اند.»

اکبر هاشمی پس از نماز جمعه ۲۶ تیرماه که دو ماه پس از انتخابات برگزارشد، از حضور در تربیون نماز جمعه خودداری کرده‌است.

در جریان اعتراضات یک‌سال گذشته مخالفان دولت در ایران، شماری از بستگان اکبر هاشمی رفسنجانی از جمله فائزه هاشمی، دختر وی و حسین مرعشی، برادر همسرش بازداشت شده‌اند.

مهدی هاشمی، پسر اکبر هاشمی نیز متهم به دست داشتن در اعتراضات پس از انتخابات است و مقامات قضایی خواستار برگشت وی به ایران شده‌اند.

مهدی هاشمی هم‌اکنون در خارج از ایران است و اتهامات وارد شده به خود را قبول ندارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای هاشمی «فاسقی» است «٧٦» که احساس «خستگی» از« فساد خود و «خانواده اش»می کند و با اینکه دو قدم با لب گور فا صله ندارد بجای ترس از خا لق و روز جزا به آقای «٨٦» ساله که خود ایشان را با تقلب و دروغگویی به مقام «پوشالی رهبری» رسانده می اند یشد.

-- بدون نام ، Jul 23, 2010

روزگار گشت گشت، نوبت خود رفسنجانی رسید. کی فکرش را میکرد؟! شکر، نمردیم واین روز را هم دیدیم. تا نوبت دیگران کی شود!

-- شهروند درجه 3 ، Jul 23, 2010

حاج محسن: آقای هاشمی رفسنجانی به وی گفته‌ است: «اگر آقا واقعا اجازه دهند من به قم می‌روم اما ایشان اجازه نمی‌دهند.» مرد حسابی ٧٦ ساله، برای رفتن به قم، منتظر دستور و اجازه آقا هستی!؟ پس چه موقع بالغ خواهی شد؟
اکبر بحرانی،

-- Bohrani ، Jul 23, 2010

کدام آينده سياسی !؟ آدميزاد که در آستانه هشتاد سالگی آينده ندارد ! فکری به حال پسرش جاج آقا مهدی بکنيد که در ديار کفر به منجلاب فساد سقوط کرده است . امان از دوستان ناباب ! امان از مگسان گرد شيرينی ! ظرف کمتر از يک سال خانه مسکونی اين موُمن متقی را در لندن به عشرتکده تبديل کرده اند .نمی گذارند بنده خدا درس بخواند دکتر بشود ؛ منقل و وافور و عرق و ورق کم بود پا و راه دختران عياش انگليسی هم به بيت آقازاده باز شده است ؛ لوسی ميرود، کتی ميايد، کتی ميرود، کارل ميايد . عجب افتضاحی بپا کرده است !ا

-- بدون نام ، Jul 23, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)