تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
خطیب جمعه تهران:

«انفجار زاهدان برای فراموشی ماجرای امیری بود»

کاظم صدیقی، خطیب موقت جمعه تهران آمریکا را به دست داشتن در انفجار شب گذشته زاهدان متهم کرد و گفت که آمریکا می‌خواهد که «شکست و فضاحت» در ماجرای شهرام امیری را با این «جنایت» تحت‌الشعاع قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، وی با بیان اینکه دست آمریکا از «آستین این عاملین خودفروخته» بیرون آمده، افزود: «چون در قضیه شهرام امیری حیثیت آمریکا بر باد رفته بود و حیثیت اطلاعاتی‌اش زیر سوال رفت، خواستند که این شکست و فضاحت را با این جنایت تحت‌الشعاع قرار دهند.»

در پی دو بمب‌گذاری انتحاری در مسجد جامع شیعیان شهر زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان، شب گذشته، پنج‌شنبه ۲۷ تن کشته و در حدود ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.


کاظم صِدیقی

گروه جندالله «مسئولیت این انفجارها را پذیرفته» و می‌گوید که دو بمب‌گذار انتحاری در حسینه زاهدان از اعضای این گروه بودند.

شهرام امیری، پژوهشگر دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع خرداد ماه سال گذشته در جریان سفر حج عمره به عربستان ناپدید شده بود. مقامات وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده بودند که وی از سوی ماموران اطلاعاتی آمریکا ربوده شده‌است.

وی روز گذشته، پنج‌شنبه وارد تهران شد و ادعا کرد که از سوی «عوامل جاسوسی آمریکا و عربستان» به مکانی نامعلوم برده شده و پس از انتقال به آمریکا تحت «شدیدترین شکنجه‌های روحی و روانی ماموران سازمان اطلاعاتی آمریکا» قرار داشته‌ است.

روزنامه آمریکایی واشینگتن پست، روز پنج‌شنبه از قول مقام‌های آمریکایی نوشت که شهرام امیری «برای ارائه اطلاعات در مورد برنامه هسته‌ای ایران به آمریکا، پنج میلیون دلار از سازمان سیا دریافت کرده‌است.»

صدیقی: شورای نگهبان صافی امام زمان است
خطیب موقت جمعه تهران در بخشی دیگر از سخنانش گفت که شورای نگهبان «صافی مورد تایید امام زمان» است و از «مشروعیت نظام» نگهبانی می‌کند.

وی اظهار داشت که اگر شورای نگهبان در زمان انتخابات نباشد «هرکس و ناکس و دزدی» با صرف سرمایه‌ای رای مردم را به دست خواهد آورد.

خطیب موقت جمعه تهران گفت که شورای نگهبان «صافی مورد تایید امام زمان» است و از «مشروعیت نظام» نگهبانی می‌کند

شورای نگهبان متشکل از شش فقیه منصوب رهبر جمهوری اسلامی و شش حقوق‌دان که با معرفی رئیس قوه قضاییه و رای مجلس انتخاب می‌شوند، وظیفه نظارت استصوابی را در انتخابات بر عهده دارند.

در سال‌های اخیر اغلب نیروهای منتقد دولت و مستقل با رد شدن در نظارت استصوابی از حضور در رقابت‌های انتخاباتی محروم شده‌اند.

شورای نگهبان شمار زیادی از منتقدان را متهم به عدم التزام به ولایت فقیه و قانون اساسی کرده‌است.

خطیب جمعه تهران از شورای نگهبان به عنوان یک «نهاد مقدس» یاد کرد و گفت که «تمام بهانه‌جویی‌ها» نسبت به این شورا به دلیل نقش آن در زمان انتخابات است.

چندی پیش مرتضی نبوی، از چهره‌های شاخص اصول‌گرا نسبت به گسترش طیفی از اصول‌گرایان که ادعای ارتباط مستقیم با «امام زمان» را دارند هشدار داده بود.

«افتخار ما این است که رهبر ما نیز مثل عمو جانشان حضرت ابوالفضل جانباز هستند»

آقای صدیقی در ادامه خطبه‎های جمعه این هفته «بد فکر کردن» نسبت به حکومت اسلامی را یک «انحراف» دانست و اظهار داشت: «اگر انسان همه عبادت‌ها را انجام دهد، اما در ولایت کمبود داشته باشد بی‌تقوا است.»

وی با اشاره به زادروز عباس بن علی، پسر امام اول شیعیان به صورت تلویحی مقام وی را بالاتر از پیامبرانی همچون ابراهیم و موسی و عیسی دانست و در قالب یک روایت اظهار داشت «گره‌هایی که خدا به دست ابوالفضل در عالم باز می‌کند به دست احدی از انبیا باز نمی‌کند.»

کاظم صِدیقی افزود: «افتخار ما این است که رهبر ما نیز مثل عمو جانشان حضرت ابوالفضل جانباز هستند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شیخ کاظم، باز دوباره که داری پرت و پلا می گویی! طرف (پژوهشگر اسلامی) به آمریکایی ها اطلاعات فروخته است.
عباس بن علی،

-- Abbas ، Jul 16, 2010

!Idiot

-- بدون نام ، Jul 16, 2010

شیخ کاظم مار گیر حالا دارد دوباره رمل و اسطرلاب می اندازد و می اندازد و یکی از آن مارهای بدزهر را از جعبه ی ولایت بیرون می آورد تا سر انگشت شیخ را نیش بزند و نشئه شود و آنوقت هی شکستهای آمریکا را بشمارد. یک و دو سه چهار پنچ تا بیست چهار هزار بیاد آن بیست و چهار هزار جادوگران ادیان تا خود محمد و خمینی و خامنه ای و خود شیخ کاظم که گویی رهبر ار دهانه اش بلغور می برد!!!

-- بدون نام ، Jul 16, 2010

چقدر این مردک احمق است که ما را تا این حد احمق می پندارد!

-- بدون نام ، Jul 16, 2010

جناب شیخ اگر آنروز , روز پاسدار نبود آیا باز هم این انفجار رخ میداد؟ احتمالأ نه.
پس ربطی به جریان شهرام امیری ندارد.

-- مینوچهر ، Jul 16, 2010

این اخونده همان اخوندی نیست که گفته بود زنهای بی حجاب باعث زنا و افزایش زلزله میشوند اگر همان است که این بیچاره ی فلاکت زده باید از این حرفا بزند تا سربازان امام زمان را دلخوش بکند که امریکا در مقابل اسلام نتوان است. ولی از این حرفها که بگذریم ایا شرم برای ملتی نیست در قرن ٢١ چنین کسانی بر کشورش حکومت بکنند و صدایی از ان ملت شنیده نشود بجز عده محدوی که با جان خود بازکردن و یا بازی میکنند و بقیه یا فرار از کشور میکنند یا دم برنمیاورد

-- k.k ، Jul 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)