تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

در پی تهدید اسرائیل کشتی لیبیایی به غزه نرفت

یک کشتی کمک‌رسان لیبیایی که در ابتدا قصد داشت محاصره غزه توسط اسرائیل را بشکند روز چهارشنبه پس از دریافت هشدار از اسرائیل در بندر العریش مصر لنگر انداخت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قرار شده‌است تا اسرائیل اجازه عبور کالاهای امدادی این کشتی را از طریق خاک مصر به غزه بدهد و خدمه این کشتی از دولت مصر و از «میانجی‌های اروپایی» در این مورد ضمانت گرفته‌اند.

نیروی دریایی اسرائیل تهدید کرده‌بود در صورتی که این کشتی لیبیایی از راه خود باز نگردد یا به سوی مصر نرود با آن برخورد نظامی خواهد شد.
کشتی امدادرسان «آمالتئا»، وابسته به بنیاد نیکوکاری سیف‌الاسلام قذافی است و بار آن شامل دو هزار تن مواد غذایی و دارو به مقصد نوار غزه است.

کشتی امدادرسان «آمالتئا»، وابسته به بنیاد نیکوکاری سیف‌الاسلام قذافی است و بار آن شامل دو هزار تن مواد غذایی و دارو به مقصد نوار غزه است

احمد ابوالغیط، وزیر خارجه مصر در این پیوند به خبرنگاران گفت «به محض رسیدن کشتی به بندر العریش، مقام های مصری بار آن را تخلیه کرده و به دست هلال احمر مصر می‌سپارند تا آن را به طرف فلسطینی برساند.»

به گفته یوسف سوان، مدیر اجرایی بنیاد نیکوکاری قذافی، کشتی «آمالتئا» روز گذشته در مسیر حرکت خود به سوی غزه در محاصره هشت ناو جنگی اسرائیلی قرار داشت.

در سوم تیرماه گذشته نیز یک کشتی «امدادرسان» ایرانی که قصد داشت رهسپار نوار غزه شود در پی تهدیدهای اسرائیل از این کار صرف نظر کرد.

چند هفته پیش از آن، درگیری تکاوران اسرائیلی با فعالان حاضر در یک کشتی امدادی بین‌المللی عازم غزه، دست‌کم ۱۰ کشته و شماری زخمی برجا گذاشت. بیشتر جان‌باختگان از شهروندان ترکیه بودند.

مقام‌های اسرائیلی می‌گویند رسیدن کمک‌های بازرسی‌نشده به غزه بر خطر افزایش «فعالیت‌های تروریستی» علیه کشورشان می‌افزاید.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)