تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های بامداد

گزارش ساختار مالیاتی به شهروندان
سرمقاله امروز روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «ساختار مالیاتی مطلوب» در خصوص منازعات مالیاتی اخیر بین دولت ایران و بازاریان است.

در این سرمقاله می‌خوانیم: «شهروندان هر جامعه‌ای نیاز به امنیت در درون مرزهای ملی و امنیت در مرزهای کشورشان دارند که از وظایف و تکالیف اصلی دولت‌ها به حساب می‌آید.»

به نوشته این سرمقاله: «وابستگی دولت‌ها به درآمدهای اخذ شده از مالیات دریافتی از شهروندان که در حقیقت حاصل دستاورد آنها است، موجب شده‌است که این موضوع در جامعه‌های دارای اقتصاد رقابتی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد. به این معنی که شهروندان بابت هر واحد مالیاتی که پرداخت می‌کنند، از دولت‌ها بخواهند که به صورت شفاف اعلام کنند، این مالیات در کجا هزینه می‌شود و مبنای دریافت آن چیست؟»

این سرمقاله افزوده است: « این حساسیت شهروندان بابت پولی که می‌پردازند دولت‌ها را ناگزیر کرده‌است که تاسیس و اداره «ساختار مالیاتی» خوب و کارآمد را یک مساله بسیار مهم اداره کشور تلقی کنند و در این باره به شهروندان گزارش دهند.»

در ادامه این سرمقاله آمده است: «دولت به عنوان نیازمند درآمد و وابسته به درآمد اصناف باید بتواند مالیات‌دهندگان را نسبت به آنچه تمایل دارد، متقاعد کند و بدترین حالت ممکن آن است که این مباحث کارشناسی به منازعه‌ای سیاسی تنزل یابد. »


متن کامل سرمقاله

سپاه در جبهه مواجهه با نبرد نرم
سرمقاله امروز رسالت با عنوان «حفظ انقلاب و دفاع از خط رهبری» به بررسی نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف پرداخته است.

در این سرمقاله آمده است: «ماموریت پاسداری از انقلاب که به واسطه قانون اساسی بر دوش سپاه گذاشته شده‌است در برهه‌های مختلف زمانی و مکانی اقتضائات خاص خود را می‌طلبد. »

این سرمقاله ادامه داده است: «پروژه‌های بزرگ اقتصادی وزیر بنایی همچون سدها، پالایشگاه‌ها، راه‌ها و... تنها بخش کوچکی از زحمات و خدمات پاسداران انقلاب است.»

سرمقاله‌نویس رسالت افزوده است: «از آنجا که سپاه صرف نظر از بعد نظامی از یک بنیه قوی فرهنگی و فرهنگساز برخوردار بود بخشی از مسئولیت حرکت معنوی جمهوری اسلامی به پاسداران انقلاب واگذار شد. امروز هم سپاه در جبهه مواجهه با نبرد نرم دشمن حضور دارد.»

در ادامه این سرمقاله می‌خوانیم: «در انتخابات۲۲ خرداد به موازات تخطئه سلامت انتخابات پروژه سیاست زدایی از سپاه و بسیج در دستور کار دشمنان انقلاب قرار گرفت که البته از ماهها پیش با هدایتهای خارجی این موضوع کلید خورده بود. هر چند هنوز چندین ماه تا انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی بود اما ماشین‌هایی هر چند با چراغ خاموش استارت زده بودند تا شاخ و برگ سیاسی این شجره طیبه را قطع کنند. »


متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله امروز روزنامه کیهان با عنوان «مولاي پاسداران»

سرمقاله امروز روزنامه تهران امروز با عنوان «ضرورت افزايش‌ آمادگي‌ها در برابر تهديدها»

سرمقاله امروز روزنامه مردم‌سالاری با عنوان «تعامل مجلس و دولت»

سرمقاله امروز روزنامه جام جم با عنوان «سپاه؛ فرزند صالح انقلاب اسلامي»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)