تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«ایران شهامت همکاری با جامعه جهانی را داشته‌باشد»

دمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه امروز پنج‌شنبه اظهار داشت که «ایران باید شهامت آغاز همکاری کامل با جامعه جهانی را داشته‌باشد حتی اگر برخی پرسش‌هایی که مطرح می‌شود را دوست نداشته‌باشد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ آقای مدودف در ادامه اعلام کرده‌است که از ایران انتظار دارد توضیحات بیشتری در مورد برنامه هسته‌ای خود ارائه دهد.

وی که در یک نشست خبری در کنار آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان سخن می‌گفت افزود:
«ایران از شرکای تجاری فعال ما است ولی معنی آن این نیست که ما نسبت به این‌که ایران برنامه هسته‌ای خود را چگونه پیش می‌برد بی‌تفاوت باشیم.»

«ایران از شرکای تجاری فعال ما است ولی معنی آن این نیست که ما نسبت به این‌که ایران برنامه هسته‌ای خود را چگونه پیش می‌برد بی‌تفاوت باشیم»

آقای مدودف در ادامه افزود:
«ما نسبت به این‌که جنبه نظامی این برنامه چگونه به چشم می‌آید بی‌تفاوت نیستیم. در این خصوص انتظار داریم ایران توضیحاتی ارائه کند.»

رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه نیز گفته بود که ایران دارد توانایی رسیدن به «بمب اتم» را به دست می‌آورد.
این سخنان او که قوی‌ترین انتقاد کرملین از برنامه‌ هسته‌ای ایران است به نظر می‌رسد نتیجه تلاش‌های باراک اوباما برای هم‌سو کردن روسیه با ایالات متحده درباره برنامه هسته‌ای ایران باشد.

انتقادهای رئیس جمهور روسیه به برنامه هسته‌ای ایران در حالی بیان می‌شود که روسیه و جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه این هفته سند «نقشه راه» برای همکاری‌های دوجانبه درازمدت در صنعت انرژی ایران را امضا کردند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

!..دنبال دريافت پول بيشترميباشند..!

-- Darya ، Jul 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)