تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

جلوگیری از آزادی نظرآهاری و گودرزی

در حالی که بیش از ٢٠٠ روز از بازداشت شیوا نظرآهاری و کوهیار گوردزی دو عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر می‌گذرد، اما مقامات قضائی ایران با آزادی آن‌ها مخالفت می‌کنند.

این‌ دو در روز ٢٩ آذر ماه سال گذشته در حالی‌که برای شرکت در مراسم تدفین آیت‌الله منتظری عازم شهر قم بودند بازداشت شده و از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می‌برند.


شیوا نظرآهاری

شیوا نظرآهاری پیش از آن نیز در جریان بازداشت‌های پس از انتخابات در خرداد ماه سال گذشته بازداشت بیش از سه ماه در زندان بود. او تاکنون بیش از ١٠٠ روز از مجموع ٣٠٠ روز بازداشت خود را در سلول انفرادی گذرانده است.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، مادر کوهیار گودرزی گفته است که «علی‌رغم تهیه وثیقه و اعلام آمادگی خانواده برای تودیع آن مسئولان دادسرای انقلاب اعلام کرده‌اند او تا پیش از اعلام حکم تجدید نظر آزاد نخواهد شد.»

این درحالی است که مراجعه مادر کوهیار گودرزی به شعب دادگاه تجدید نظر بی‌نتیجه بوده و مشخص نیست کدام شعبه به پرونده این فعال مدنی رسیدگی می‌کند.

گودرزی در حال حاضر در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می‌شود و گزارش‌ها حاکی از وضعیت نامناسب و تعداد زیاد زندانیان این بند است.

مراجعه مادر کوهیار گودرزی به شعب دادگاه تجدید نظر بی‌نتیجه بوده و مشخص نیست کدام شعبه به پرونده این فعال مدنی رسیدگی می‌کند

از سوی دیگر، شیوا نظرآهاری نیز، پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز از بازداشت دومش در یک سال اخیر،‌ همچنان بلاتکلیف در بند عمومی زندان اوین به سر می‌برد و هیچ دادگاهی برای رسیدگی به پرونده وی تشکیل نشده است.

تاریخ برگزاری دادگاه نظرآهاری برای خردادماه تعیین شده بود اما برگزاری آن به تعویق افتاد.

در طول یک سال گذشته بسیاری از کنشگران حقوق بشر در ایران مورد برخورد دستگاه‌های امنیتی و قضایی قرار گرفته و بازداشت شدند. هم اکنون بسیاری از کنشگران حقوق بشر همچون ابوالفضل عابدینی با داشتن حکم ١١ سال در زندان هستند.

محبوبه کرمی، حسین رونقی ملکی و مهدی خدایی از دیگر کنشگران حقوق بشر هستند که ماه‌ها است در بازداشت به سر می‌برند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

گيرم که آنها را درزندان نگهداريد ..با ميليونها ايراني ديگرو مخالف ديکتاتوری چه ميکنيد؟

-- Azadeh ، Jul 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)