تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بنزین گران می‌شود

سردار رویانیان، رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت ایران با اعلام «حذف سهمیه‌بندی بنزین» در نیمه دوم سال ۸۹ خبر از افزایش قیمت این محصول و «تک‌نرخی» شدن آن داد.

سردار رویانیان اظهار کرد که بنابر آخرین تصمیمات در نیمه دوم سال بنزین و گازوئیل به صورت «نیمه یارانه‌ای» عرضه خواهند شد.


به گزارش خبرگزاری ایسنا وی با بیان این‌که مسئولان امر پنج سال فرصت دارند تا بر پایه قانون حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت قیمت حامل‌های انرژی را ۱۰۰ درصد آزاد کنند اظهار کرد که در حال حاضر قیمت‌ها به صورت نیمه یارانه‌ای خواهد بود.

با توجه به قیمت تمام شده بنزین برای ایران و همچنین اظهار نظرات قبلی برخی مسئولان پیش‌بینی می‌شود که با تک‌نرخی شدن بنزین در نیمه دوم سال، این محصول با قیمت ٤۰۰ تومان برای هر لیتر عرضه شود.

سردار رویانیان گفت: بنابر آخرین تصمیمات در نیمه دوم سال بنزین و گازوئیل به صورت «نیمه یارانه‌ای» عرضه خواهند شد

افزایش قیمت بنزین در راستای طرح تحول اقتصادی و هدفمند شدن یارانه‌ها که دولت محمود احمدی‌نژاد به دنبال آن است صورت می‌پذیرد. دولت قصد دارد تا به موجب این طرح یارانه‌های بنزین، گازوئیل، گازشهری و برق را حذف کرده و به جای آن ماهانه پول به مردم بدهد.

از دیگرسو همچنین تحریم‌های اخیر آمریکا در خصوص فروش بنزین و فرآورده‌های نفتی، ایران را برای تامین بنزین مورد نیاز خود با مشکل مواجه کرده است. پس از تحریم تازه آمریکا برخی شرکت‌های نفتی اعلام کردند که دیگر حاضر به فروش بنزین به ایران نیستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)