تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تأیید تندروی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد

محمدرضا خباز، نماینده مجلس ایران امروز خبر داد که محمدحسینی، وزیر ارشاد، «تندروی» محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی‌اش را تایید کرده و گفت: جلوی این تندروی‌ها را گرفته‌ام.

محمدرضا خباز به خبرگزاری ایلنا گفت: وزير ارشاد در جلسه كميسيون فرهنگي پذيرفت كه «يك‌سری تندروی‌ها توسط معاونت مطبوعاتی وجود داشته که بعدا اصلاح شده است.»


وزیر ارشاد امروز به مجلس رفته بود تا به پرسش این نماینده درباره «برخورد دوگانه معاونت مطبوعاتی با نشريات اصلاح‌طلب و اصولگرا» پاسخ دهد.

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در یک سال گذشته روزنامه‌های و نشریات «کلمه، اعتماد، اعتمادملی، ایراندخت، اندیشه نو، همت، موج اندیشه، حیات نو، سرمایه، یاس‌نو، آرمان» و چندین نشریه دیگر را توقیف و یا لغو امتیاز کرده است.

در همین حال در طول این یک سال معاونت مطبوعاتی بارها به روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها «تذکر و اخطار» داده است.

محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، «تلطیف فضای رسانه‌ها» را دلیل برخورد با رسانه‌ها اعلام می‌کند.

او همچنین ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ به شبکه دو تلویزیون دولتی ایران گفت: «روزنامه‌نگاران خاطی باید از حقوق شهروندی محروم شوند.»

محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، «تلطیف فضای رسانه‌ها» را دلیل برخورد با رسانه‌ها اعلام کرده بود

اما بحث‌‌ برانگیزترین موضع‌گیری رامین در روزنامه فرهیختگان رخ داد. معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ۲۳ آذر ۱۳۸۸ در دفتر روزنامه فرهیختگان، خبرنگاران این روزنامه را «یک مشت دلقک» نامید و تهدید به برخورد با آن‌ها کرد.

او این سخنان را پس از آن گفت که یکی از خبرنگاران فرهیختگان به معاون مطبوعاتی ارشاد یادآوری کرد که «رضا نوربخش»، سردبیر فرهیختگان در زندان است.

سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید در یک سال گذشته ده‌ها روزنامه در ایران توقیف شده‌اند و بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار نیز بازداشت شده‌اند. گزارشگران بدون مرز اعلام می‌کند که ایران بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در خاورمیانه است.

در ایران همچنین دفتر انجمن صنفی روزنامه‌‌نگاران نیز پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری پلمب شد و بدرالسادات مفیدی، دبیر انجمن نیز ماه‌ها در زندان بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ۲۳ آذر ۱۳۸۸ در دفتر روزنامه فرهیختگان، خبرنگاران این روزنامه را «یک مشت دلقک» نامید و تهدید به برخورد با آن‌ها کرد.
از کوزه همان تراود که در اوست))))

-- maarouf ، Jul 4, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)