تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
علاءالدین بروجردی:

«تحریم سوخت هواپیما غیرقانونی است»

علاءالدین بروجردی، نماینده مجلس ایران تحریم بنزین ایران را غیرقانونی خواند و گفت: طبق قوانین بین‌المللی شرکت‌ها مسئول حفظ جان مسافران و امنیت پروازهای هوایی هستند.

علاءالدین بروجردی، نماینده مجلس ایران می‌گوید که موضوع تحریم بنزین ایران از سوی ایالات متحده ظهر روز یک‌شنبه با حضور وزیر راه و ترابری و مسئولان سازمان هواپیمایی در مجلس بررسی می‌شود.


وی گفت: «طبق قوانین بین‌المللی از جمله یاتا و مقررات مربوط به انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی، شرکت‌ها موظف به تامین سوخت مورد نیاز هواپیماها هستند.»

کنگره آمریکا چندی پیش در جریان تشدید تحریم‌های ایران برای اولین بار صادرات و فروش فرآورده‌های نفتی تصفیه شده به ایران، شامل بنزین، گازوئیل و «سوخت موتور جت» را تحریم کرده است.

بر پایه این مصوبه، هر شرکتی که از طریق فروش فرآورده‌های نفتی تصفیه شده به ایران عوایدی معادل یک میلیون دلار یا بیش‌تر کسب کند و یا در طول یک سال به تدریج به فروش این فرآورده‌ها به ایران به ارزش بیش از پنج میلیون دلار مبادرت ورزد مشمول تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد.

تحریم‌های اخیر آمریکا در حوزه انرژی علیه ایران در شرایطی انجام می‌پذیرد که پالایشگاه‌های ایران توان تامین مصرف داخلی را نداشته و بیش از یک سوم بنزین مورد نیاز ایران از خارج تامین می‌شود

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، ضمن ضرورت شکایت از شرکت‌های تحریم‌ کننده ایران اعلام کرد که این شرکت‌ها طبق قوانین بین‌المللی مسئول حفظ جان مسافران و امنیت پروازهای هوایی هستند.

تحریم‌های اخیر آمریکا در حوزه انرژی علیه ایران در شرایطی انجام می‌پذیرد که پالایشگاه‌های ایران توان تامین مصرف داخلی را نداشته و بیش از یک سوم بنزین مورد نیاز ایران از خارج تامین می‌شود.

ایران همچنین سوخت تمام هواپیماهای خود را از طریق صادرات تامین می‌کند و این تحریم‌ها می‌تواند مشکلات جدی برای صنعت هوایی ایران ایجاد کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بروج جون پرواز رو از خاطر ببر تا جان کسی بخطر نیوفته پسرم.

-- amin ، Jul 4, 2010

اتفا تحریم سوخت بنزین هواپیماهای ایران بهترین اقدام برای ایجاد امنیت برای هواپیمارانی فاسد و مافیای ایران هست. خدمت بزرگی به ایرانیها بود چون تا این پروازها باشه مردم بیچاره سوار میشند پس بهتر هواپیمای بلند نشه.

-- علی ، Jul 4, 2010

حاجي! تحريم براي آن است که هواپيما بلند نشود، نه براي آنکه سقوط کند.

-- بدون نام ، Jul 4, 2010

این آقا سوخت هواپیما را با دارو اشتباهی گرفته. اگر سوخت ماده‌ای غیر قابل تحریم میبود، تمام انواع سوخت، چه بنزین برای ماشین چه برای هواپیما باید غیر قابل تحریم باشد. وقتی خود هواپیما و لوازم یدکی آن قابل تحریم باشد، حساب سوخت آن هم معلوم است.

-- محروم ، Jul 4, 2010

چه کسانی از قانون سخن میگویند . پنجاه شصت سال پیش باتون را قانون یا قانونی هم میگفتند بنظر میاید منظور آقای بروجردی از قانون هم همین باشد چون در نگاه مردان جمهوری اسلامی مفاهیم قانون همان است که برسر مردم بی گناه کوبیده و هر روز میکوبند باضافه انواع دیگر اجرای قوانین زندان سنگسار و کشتار و قطع دست و پا که هر روز شاهد آنیم .
شرمتان باد آقای بروجردی با آوردن نام قانون و حقوق بشر بر زبان .

-- جهانگیز آرشید ، Jul 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)